خبرهای داغ:
رزمایش کمک مومنانه به همت بسیج سازندگی و سپاه ناحیه استان کرمانشاه برای بار چهارم در استان کرمانشاه برگزار شد و ۱۴ هزار بسته معیشتی در خدمت مردم آسیب‌دیده از بیماری کرونا قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۱۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، کمک مومنانه یک نهضت سراسری است که از چند ماه اخیر در کشور شروع شده تا افرادی که به واسطه بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده و نیازمند توجه هستند تا حدودی مورد حمایت معیشتی قرار گیرند.

گروه‌های مختلف مردمی و سازمان‌های اداری و غیر اداری استان کرمانشاه در این رزمایش همگانی شرکت داشته‌اند و نتیجه تمام تلاش‌های جمعی این شده که امروز شاهد رزمایش چهارم کمک مومنانه در طول این چند ماه در کرمانشاه هستیم.

 21 فروردین‌ماه امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی‌شان به‌مناسبت نیمه شعبان، به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمو‌دند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: خوب است که یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.

کامران هزارخانی، مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حضور گروه‌های جهادی در فعالیت‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی به‌ویژه در مناطق محروم و سخت‌گذر این استان دیده می‌شود و در تمامی شرایط سخت و بحرانی همراه همیشگی مردم هستند گفت: این گروه‌های جهادی در آخرین مسئله برای مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کردند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه به مناسب ایام‌الله مبارک دهه فجر برنامه‌های گوناگونی را در قالب نهضت کمک مؤمنانه به اقشار مختلف جامعه بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در استان کرمانشاه اجرا شد بیان کرد: در روز 20 بهمن‌ماه 14 هزار بسته کمک معیشتی مؤمنانه را در سطح استان توزیع کردیم و این بسته‌ها در اختیار مردم حادثه‌دیده از کرونا که به لحاظ معیشتی دچار معضل شده‌اند قرار داده شد  و رزمایش آن به صورت نمادین در سالن ورزشی امام خمینی کرمانشاه برگزار شد.

وی گفت: تمام نیروهای جهادی استان برای خدمت‌رسانی به مردم آمادگی دارند و به فرمایش رهبری مبنی بر حضور نیروهای انقلابی و جهادی در عرصه مبارزه با بحران کرونا لبیک گفته و به میدان آمدند.

سرهنگ نجف‌علی کرمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان هرسین با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی این شهرستان گفت: در ایام دهه فجر نسبت به مرمت و نوسازی مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه‌السلام ) با تخصیص هزینه‌ای بیش از 30 میلیون تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی سپاه حضرت نبی اکرم ( ص ) استان کرمانشاه اقدام شد.

وی از  اجرای مرحله چهارم نهضت کمک‌های مومنانه و تهیه و توزیع 600 بسته معیشتی شامل برنج روغن، ماکارونی ، رب گوجه فرنگی به ارزش هر بسته 250 هزار تومان در شهرستان هرسین خبر داد و عنوان کرد: بسته‌های معیشتی بین نیازمندان کمیته امداد، بهزیستی، آسیب دیدگان از کرونا، زنان سرپرست خانوار و خانواده زندانیان توزیع شد.

سرهنگ سعید بهشتی‌راد، فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در اولویت کار سپاه و بسیج است و تاکنون 40 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان، آسیب دیدگان از کرونا و سالمندان در معرض خطر توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر چهار هزار بسته معیشتی در سطح شهر کرمانشاه توزیع شد که تا پایان سال دو مرحله دیگر رزمایش کمک مومنانه خواهیم داشت عنوان کرد: بسیج در همه عرصه‌ها خدمت‌رسانی کرده و هم اکنون 97 نفر از بسیجیان به عنوان کمک پرستار در بیمارستان خدمت می‌کنند.

ارسلان سلطانقلی، فرمانده سپاه ناحیه پاوه از توزیع 500 بسته کمک معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه به خانوارهای مبتلا به کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش از این و در ابتدای طرح شهید سلیمانی 1600 بسته کمک معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند شهرستان پاوه توزیع شده بود که اکنون این مقدار به 2100 بسته رسیده است.

سرهنگ پاسدار عباسعلی خسروی، فرمانده سپاه ناحیه سنقروکلیایی بیان کرد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر تعداد 1500 بسته معیشتی با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان کرمانشاه و سپاه ناحیه سنقر در بین نیازمندان سطح شهرستان توزیع شد.

مسعود کاظمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه از توزیع 70 بسته کمک معیشتی در بخش دینور خبر داد و عنوان کرد: تاکنون 6 هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان صحنه توزیع شده است.

ارسال نظرات