خبرهای داغ:

استفاده از تکنولوژی روز در احداث منازل محرومان

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: قرارگاه‌های جهادی در احداث خانه محرومان از تکنولوژی روز استفاده می‌کنند چرا که معتقدیم تکنولوژی روز به جای هزینه بر بودن یک سرمایه گذاری است.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۱۷
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار محمد زهرایی،  با اشاره به حضور در قرارگاه شهید احمد متوسلیان شهرستان سرپل ذهاب به عنوان قرارگاه جهادی و مهندسی اظهار داشت: این قرارگاه کارهای بزرگی انجام داده از جمله به روستاهای آسیب‌دیده در هنگام زلزله و مناطق سیل زده خدماتی ارائه کرده و اخیراً نیز در مناطق محروم نظیر خراسان جنوبی منازلی برای مستضعفین می سازد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: در این ساخت و سازها از تکنولوژی و فناوری های نوین ساختمان سازی استفاده شده در حالی که متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی به تکنولوژی‌های روز توجه و اهتمام جدی ندارند و بر همان ساخت سنتی منازل مسکونی و ابنیه اصرار دارند.

سردار زهرایی با اشاره به اهمیت زمان در ساخت و سازها گفت: مبحث ۱۹ ملی مقررات ساختمان و آیین نامه ۲۸۰۰ و تمام مقرراتی که در نظام مهندسی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد همگی برای ساخت خانه ای با کیفیت است که در آن اتلاف انرژی به حداقل رسانده شود.

وی عنوان کرد: ثابت شده هنگام استفاده از تکنولوژی های روز انرژی کمتری از کف، در و پنجره اتلاف شده و این سبب می‌شود در زمان کوتاهی به ازای افزایش قیمت انجام گرفته برای ساخت مسکن هزینه مجدداً به جیب بازگردد و در واقع تکنولوژی روز به جای هزینه بر بودن یک سرمایه گذاری است.

زهرایی تصریح کرد: سیستم ال اس اف و سیستم آی سی اف دو تکنولوژی روز هستند که علاوه بر افزایش سرعت به کاهش اتلاف انرژی و رعایت مقررات ساختمان به ویژه مبحث ۱۹ کمک می‌کند.

وی افزود: باید برای آموزش تخصصی و توانمندسازی اکیپهای اجرایی به منظور اجرا و ایجاد کارگاهی متمرکز برای ساخت همزمان و نیز اجرای متفاوت و پراکنده در سطح روستاها و مناطق جغرافیایی مختلف تدبیر شود.

سردار زهرایی گفت: گروه های جهادی می توانند این موضوع را به عنوان الگو در دستور کار خود قرار دهند همچنین سازمان های بسیج سازندگی استان ها می توانند از این قرارگاه بازدید کنند و قرارگاه جهادی شهید احمد متوسلیان نیز در کارگاه‌های آموزشی برای گروه های جهادی و فعال در عرصه عمران و زیر سازی آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

وی عنوان کرد: اگر تنها ۱۰ درصد نیروهای فعال در عرصه مذکور از این الگو استقبال کنند سبب تبلیغ این تکنولوژی خواهد شد و از آنجا که جهادگران در سطح کشور پراکنده هستند هر یک می‌توانند مبلغی برای سیستم مذکور باشند همچنین در کارگروه عمران، زیرساخت و محرومیت زدایی مجمع جهادی از ظرفیت این عزیزان استفاده خواهد شد.

ارسال نظرات