خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ساخت مسکن برای محرومان با استفاده از روش‌های نوین در مناطق محروم و کمتربرخوردار به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار است.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۲۰
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار «محمد زهرایی» در بازدید از روند ساخت و ساز در روستاهای زلزله‌زده سرپل ذهاب و اقدام‌های قرارگاه جهادی جاویدالاثر «احمد متوسلیان» در روستای چمن گلین از توابع این شهرستان افزود: کارهای بسیاری توسط قرارگاه جهادی جاویدالاثر متوسلیان هم در زمان زلزله در استان کرمانشاه و هم در زمان سیل در استان‌‍های شمالی و جنوبی انجام شده و اخیرا هم این قرارگاه در مناطق محروم نقاط مختلف کشور در حال ساخت مسکن برای محرومان هستند.

وی اظهار داشت: اقدام ارزشمندی که در این قرارگاه انجام گرفته استفاده از روش‌های نوین در خانه‌سازی است هرچند دستگاه های متولی به این تکنولوژی‌های جدید چندان توجهی نکرده و بر همان روش‌های ساخت و ساز سنتی در ساختمان‌سازی و ابنیه تاکید دارند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: زمان در ساختمان‌سازی بسیار مهم و گاهی اوقات از هزینه هم جلوتر است.

سردار زهرایی ادامه داد: تکنولوژی های نوین ساختمان سازی مانند سیستم ال اس اف و آی اس اف یک سرمایه گذاری مناسب است چون هم سرعت کار را بالامی برد هم از اتلاف انرژی جلوگیری می شود و هم مقررات نظام مهندسی خصوصا مقررات مبحث ۱۹ را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی می‌توانند روش جدید خانه سازی را به عنوان یک الگوی موفق در ساختمان سازی در دستورکار خود قرار دهند، ادامه داد: قرارگاه جهادی جاویدالاثر متوسلیان نیز می تواند با برگزاری دوره های آموزشی این روش ها و تکنولوژی های نوین خانه سازی را به سایر گروه های جهادی آموزش دهد که گسترش بسیاری در سطح کشور خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه جهادی جاویدالاثر متوسلیان گفت: ما هم اکنون در روستای جدیدالاحداث «چمن گلین» در منطقه قلعه شاهین فعالیت داریم که این روستای ۴۰ واحدی در زمان زلزله به کلی تخریب شد و به مکان جدیدی که هم اکنون منازل احداث شده انتقال یافت.

سردار «سعید قاسمی» افزود : در این روستا واحدهای آی سی اف ۹۰ متری با ۴۰ متر تراس توسط قرارگاه جاویدالاثر متوسلیان ساخته شد.

وی اظهار داشت: با تکنولوژی جدید خانه سازی آی سی اف در هر ۲۷ روز یک واحد مسکونی ۹۰ متری اتمام یافته و تحویل می شود حتی در شرایط سخت افزایش قیمت مصالح که پیمانکارها خانه های مردم را رها کردند بچه های قرارگاه جهادی در منطقه ماند و به ندای رهبر انقلاب که فرمودند «در شرایط سخت باید نشان دهیم که هم می توانیم بمانیم و هم می توانیم کار کنیم» لبیک گفتند.

فرمانده قرارگاه جاویدالاثر متوسلیان گفت: با کمک خیران تاکنون ۱۲۰ واحد آی سی اف در روستاهای مختلف حتی به صورت طبقاتی نیز ساخته و تحویل مردم شهرستان سرپل ذهاب شده است.

سردار قاسمی افزود: ساخت مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) روستای الیاسی و خانه بهداشت و مدرسه نیز با تکنولوژی آی سی اف ساخته شده است.

وی ادامه داد : تکنولوژی سازه های سبک فولادی ال اس اف نیز دارای محاسن خاص خود است هرچند که از نظر قیمتی از سازه های بتنی بیشتر است و مردم روستایی بیشتر با سازه های آی سی اف بتنی آشنا هستند.

این فرمانده جهادی اظهار داشت : تکنولوژی آی سی اف در بحث حفظ انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی بسیار تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: روستای چمن گلین یک کار نمونه و پایلوت روستای کامل و دارای اشتغالزایی مناسب در حال انجام است که با تلاش نیروهای جهادی به یک روستای نمونه تبدیل خواهد شد.

سردار قاسمی افزود: سپاه پاسداران بعداز وقوع زلزله بلافاصله در مناطق زلزله زده حضور یافته و به بازسازی مناطق روستایی مشغول شد و گروه جهادی حاج احمد متوسلیان در کار مسجدسازی، مدرسه سازی، آبرسانی و بازسازی مناطق مسکونی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب تلاش های بسیاری انجام داده است.

ارسال نظرات