قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی با هدف تعیین نقش و جایگاه استان در امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات استراتژیک درسیستان و بلوچستان راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۳۲۱۷۵۶
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
سالاری در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی با هدف تعیین نقش و جایگاه استان در امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات استراتژیک گندم، جو، ذرت، کلزا و برنج، همچنین محصولات دارای مزیت خرما، انگور، مرکبات، سیب و سیب زمینی و... که با توجه به ظرفیت ویژه استان توانایی تامین بخشی از نیاز کشور هم وجود دارد  در سیستان و بلوچستان شروع بکار کرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود:در این قرارگاه با شناسایی نخبگان تجربی، دانشگاهی، کشاورزان و تولید کنندگان نمونه به دنبال افزایش بهره وری تولید با علمی سازی و انتقال تجربه الگو‌های تولید هستیم.

ساسان سالاری بیان کرد: از جمله فعالیت‌های پیش روی قرارگاه احصا مسائل اساسی حوزه تولید غذایی و شناسایی ظرفیت‌های این عرصه در استان سیستان و بلوچستان و در استمرار آن برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی با توجه به اولویت بندی مسائل است.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: رئیس قرارگاه فرمانده سپاه سلمان استان و نائب رئیس مدیرکل جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان هستند.
ارسال نظرات