خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین

کسب رتبه اول اشتغالزایی کمیته امداد استان قزوین در کشور

حق گویان گفت: یکی از مباحث مهم توانمندسازی خانواده های تحت پوشش به ویژه در حوزه اشتغالزایی این است که در ذیل برای ۶ هزار و ۶۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است و استان حایز کسب رتبه اول کشوری می باشد.
کد خبر: ۹۳۲۲۲۳۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مهرعلی حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در شورای زکات استان که به ریاست آیت اله عابدینی امام جمعه قزوین و با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، حجت الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و ائمه جمعه شهرستان های استان و مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: کمیته امداد استان قزوین ۶۲ هزار نفر تحت حمایت دارد و ۳۰ هزار نفر به صورت کمک های موردی از حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان بهره مند هستند.

وی گفت: ۵۳ درصد از افراد تحت پوشش این سازمان را بانوان بی سرپرست و ۲۹ درصد را سالمندان، ۱۱ درصد را بانوانی که متارکه کرده اند و یک درصد را خانواده زندانیان تشکیل می دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: در بحث توسعه مشارکت‌های مردمی استان، امسال قریب به ۹۷ میلیارد تومان از این حوزه جمع آوری شده که ۴۴ درصد رشد کمک های مردمی را داشتیم.

حق گویان عنوان کرد: یکی از مباحث مهم توانمندسازی خانواده های تحت پوشش به ویژه در حوزه اشتغالزایی این است که در ذیل برای ۶ هزار و ۶۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده که نسبت به سال قبل افزایش بالایی داشته و امروز رتبه اول کشوری در اجرای طرح های دانش بنیان و خلاق و دوم کشوری در مهارت آموزی را داریم.

وی افزود: در مورد شورای زکات قریب به ۸۲۰ روستا در استان داریم که ۶۰۰ روستا مشمول پرداخت زکات می باشند و قریب به ۵۱۰ روستا پرداخت کننده زکات مستحبی و واجب می باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی فعالیت های ما چشمگیر بوده و در زمینه تبلیغاتی و دیداری و شنیداری از طریق رسانه ها و صدا و سیما برگزار شده است.

این مسوول با اشاره به تعهد استان در جمع آوری میزان ۲۲ میلیارد تومان زکات افزود: ۲۶ میلیارد تومان جمع آوری زکات ما بوده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش داشته است که ۱۹ میلیارد از این مبلغ هزینه محرومین شده که شامل جهیزیه، درمان، آزادی زندانی، احداث مسکن، تعمیر خانه محروم، اطعام و تهیه بسته های معیشتی شده است.

حق گویان گفت: هزینه های دیگر از ۳۷ درصد زکات جمع آوری شده شامل پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی در سطح استان شامل مساجد، ساخت خانه عالم، غسالخانه و غیره شده است.

۱۰۱۰/گزارش۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها