خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی
دکتر محمدبیگی گفت: در پس پرداخت زکات، روحیه ایثارگری و ترویج این فرهنگ مهم قرار دارد که با گذشت از مال می توان از جان خود نیز برای نظام جمهوری اسلامی گذشت.
کد خبر: ۹۳۲۲۲۹۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در شورای زکات استان که صبح امروز با حضور مسوولان کشوری و استانی در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد بیان کرد: از سال ۹۰ در قوانین جمهوری اسلامی ایران و بیش از ده کشور دنیا زکات به صورت قانونی و حقوقی اجرایی می شود.

وی گفت: از وقتی پرداخت زکات دارای قانون می باشد، زیرساخت های این موضوع محکم شده و کمیته امداد با سامانه محکمی بحث اخذ زکات را در موضوعات متنوع ایجاد کرده و هدف مجلس شورای اسلامی این بوده قانون زکات را احیا و بازسازی نماید.

محمدبیگی با اشاره به تفاوت زیرساخت های زکات در استان های مختلف اظهار کرد: بنا بر زیست بوم، بازخورد استانها نسبت به مقوله زکات متفاوت است. ما معتقدیم در حکومت اسلامی یکی از ارکان حاکمیت اسلامی زکات است و سنت و برکت الهی و جوشش نعمات الهی با اجرای زکات نمایان می شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یش از ۶۰ درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را زنان تشکیل می‌دهند که تعداد قابل توجهی از این افراد با حمایت های این سازمان در سطح استان به خودکفایی رسیده اند.

وی با اشاره به آیات قرآن و احادیث و سیره ائمه افزود: در قرآن کریم به پرداخت زکات اشاره های بسیاری شده است و ما ملت پیروی از آیین امام علی(ع) هستیم که حتی در رکوع نمازهایشان هم به پرداخت زکات فکر می‌کردند.

محمدبیگی با اشاره به شرایط سخت بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه اقتصادی اضافه کرد: شرایط اقتصادی کمی سخت است اما قطعا انجام فریضه زکات، باعث برکت و پوشش الهی در کشورمان خواهد شد و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در سخت ترین شرایط اقتصادی به بحث جمعیت و فرزند آوری اشاره می کنند، ما هم در سخت ترین شرایط اقتصادی به پرداخت زکات اشاره می کنیم چرا که در پس این فریضه مهم روحیه ایثارگری و ترویج این فرهنگ مهم قرار دارد که با گذشت از مال می توان از جان خود نیز برای نظام جمهوری اسلامی گذشت.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها