خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت: زکات قطعه‌ای از نقشه جامع دین است و هر روز زیبایی‌های این عرصه و نقش و اثر آن در جامعه را بیشتر مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۹۳۲۲۳۰۰
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای زکات استان قزوین که با حضور رئیس کمیته امداد کشور، استاندار، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد، اظهار کرد: زکات قطعه‌ای از نقشه جامع دین است و هر روز زیبایی‌های این عرصه و نقش و اثر آن در جامعه را بیشتر مشاهده می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه به عرصه‌های دینی جزیره‌ای نگاه نکنیم، تصریح کرد: زکات، تقوا، احسان، نماز و ولایت هر کدام قطعه‌ای از پازل دین محسوب می‌شود و می باید تلاش کنیم تا در عرصه مهم دینی، یکپارچگی را با جدیت مد نظر قرار دهیم و جزیره‌ای عمل نکنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال فرموده امانت‌های الهی را به اهلش بسپارید. کسانی که زکات واجب به گردنشان هست، امانت الهی به گردن دارند و می‌باید زکات واجب مال خود را پرداخت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: علاوه بر آن مسئولانی که رسالت جمع‌آوری زکات را بر عهده دارند نیز رسالت سنگینی برای حفظ و حراست از زکات و سپردن آن‌ها به اهلش دارند و اولویت‌بندی در این عرصه بسیار مهم و ضروری است.

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های موجود و سرمایه‌های خدادادی در کشور به گونه‌ای است که نباید کمبود پول و امکانات برای کمک به نیازمندان داشته باشیم و تحقق این مهم نیازمند مدیریت صحیح، تبلیغ و فرهنگ‌سازی است.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: استان قزوین ظرفیت بالایی در پرداخت زکات دارد و با وجود اینکه در سال‌های اخیر رشد بسیار چشم‌گیری در این عرصه داشته‌ایم، همچنان ظرفیت رشد بیشتر در این عرصه وجود دارد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در عرصه زکات یعنی اصول قرآنی را با مردم در میان بگذاریم. یکی از اصول مهم قرآن این است که خدا فرموده هر چه نزد شما می‌ماند، از بین می‌رود اما اگر مال خود را برای جلب رضای خدا هزینه کنید، ماندگاری می‌یابد و در قیامت نیز دست‌گیر شما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال مال و ثروت در دنیا نیز هستیم، خدا فرموده مال خود را در کار خیر و صدقه هزینه کنید تا مال شما چند برابر شود. همه کسانی که مال خود را در کار خیر و صدقه دادن هزینه کرده‌اند به خوبی افزایش مال خود را درک کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توانمندسازی را یکی از رسالت‌های مهم مسئولان کمیته امداد دانست و یادآور شد: بحث توانمندسازی مددجویان در استان ما به خوبی صورت می‌گیرد و امروز شاهدیم بسیاری از مددجویان خودشان یاری رسان قشر نیازمند شده‌اند و لازم است این فضا را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان مرحوم آیت‌الله باریک‌بین و آیت‌الله شالی را احیا کنندگان زکات در قزوین دانست و یاد خاطره این دو عالم بزرگ را گرامی داشت.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها