همزمان با گرامیداشت دهه مبارک با حضور استاندار بوشهر و نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جنوب کشور، مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز ویژه اتباع خارجی در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۲۲۳۲۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جنوب کشور در این آیین گفت: این مدرسه با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل کشور‌های دانمارک، اتحادیه اروپا، آلمان، ژاپن، نروژ و روسیه اجرا شده‌است.
امانوئل اوورو افزود: این نوع‌دوستی و خیرخواهی جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهانیان خواهیم رساند.
استاندار بوشهر گفت: در سال گذشته مجوز احداث ۲ مدرسه ویژه اتباع خارجی در این استان گرفته شد که با توجه به تمرکز بیشترین جمعیت اتباع خارجی در شهر برازجان نخستین مدرسه در این شهر با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال احداث شد.
عبدالکریم گراوند افزود: خدمات جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی منحصربه فرد است و همه جهان بدانند این لطف و عنایت جمهوری اسلامی به مهمانان خارجی بویژه شخص رهبر معظم انقلاب قابل قیاس با هیچ جای دنیا نیست.
وی بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب هیچ فردی از اتباع خارجی حتی آن‌هایی که اقامت نگرفته‌اند نباید از تحصیل باز بماننداستاندار بوشهر افزود: جمهوری اسلامی در همه حوزه‌های تحصیل، بهداشت و درمان خدمات ارزنده‌ای به مهمانان خارجی ارائه می‌دهد و در ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز مصوبه‌ای مبنی بر رایگان بودن همه هزینه‌های درمانی این قشر وجود دارد که این اقدام لطف و محبت نظام جمهوری اسلامی را می‌رساند.
وی اضافه کرد: در حالی این خدمات از طرف جمهوری اسلامی به اتباع خارجی ارائه شده که بزرگترین کشور‌های مدعی حقوق بشر فرزندان این اتباع را از والدین آن‌ها جدا می‌کردند.
این مدرسه خیرساز در برازجان در زیربنایی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۲ طبقه به نام خیر مدرسه ساز حاج حسین حریری احداث شده‌است.
پایان خبر/
ارسال نظرات