خبرهای داغ:
همدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از اجرای چهارمین مانور سراسری باحضور ۷۰ اکیپ عملیاتی با هدف تعدیل روشنایی معابر و مقابله با دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز همزمان با سراسر کشور در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۵۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
اجرای مانور جهادی برق با حضور ۷۰ اکیپ عملیاتی در همدان/کشف ۶۲ مزرعه غیرمجاز ارز دیجیتال در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، شیرزاد جمشیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین اقدام فراگیر سراسری با هدف تعدیل و تنظیم روشنایی معابر و مقابله با دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز همزمان با سراسر کشور ۳۰ بهمن و یکم اسفند ماه در استان همدان برگزار شد.

وی با اشاره به محور‌های این مانور افزود: استفاده از کنتور‌های فهام، یک درمیان کردن چراغ‌های روشنایی معابر، مقابله با دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز و توسعه بکارگیری نرم‌افزار «برق من» در اخذ گزارشات مردمی از محور‌های اجرای این مانور  جهادی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: این مانور با هدف مهندسی مجدد روشنایی معابر و بهینه‌سازی مصرف انرژی روشنایی معابر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزایش سطح آمادگی پرسنل و هماهنگی تیم‌های عملیاتی، پیشگیری از سرقت انرژی توسط استخراج‌کنندگان غیرمجاز ارز دیجیتال و ارتقاء خدمات غیرحضوری در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سهولت ارائه خدمات به مشترکین را از دیگر اهداف این مانور برشمرد.

*حضور ۷۰ اکیپ عملیاتی در مانور سراسری

جمشیدی با اشاره به حضور ۷۰ اکیپ عملیاتی در این مانور ابراز داشت: ۱۷۵ نفر نیروی انسانی، ۱۰۰ دستگاه خودروی سبک و ۱۵ دستگاه خودروی بالابر نیز در مانور تعدیل و تنظیم روشنایی معابر و مقابله با دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز شرکت دارند.

وی با اشاره به تعداد چراغ‌های تعدیل شده یادآور شد: تاکنون ۳۸ هزار و ۲۹۵ حباب لامپ با متوسط توان ۱۸۷ وات تعدیل و میزان ۷.۱۷ مگاوات کاهش دیماند داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ظرفیت تعدیل ۷ هزار دستگاه چراغ معابر با حدود یک مگاوات را نیز دارا است که تا  ۱۵ اسفند ماه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های اجرایی مانور سراسری ۳۰ بهمن و یکم اسفند ماه اظهار داشت: در بخش کاهش مصرف روشنایی معابر، بازدید و جلب همکاری یک هزار و ۳۰۵ مشترک تجاری به منظور مدیریت مصرف انرژی و تعدیل روشنایی با برآورد انرژی ۴۱۳ کیلووات ساعت انجام می‌شود.

جمشیدی تصریح کرد: تعدیل روشنایی ۷۰۰ دستگاه چراغ معابر با میانگین مصرف ۱۲۵ وات با برآورد انرژی یک هزار و ۵۰ کیلووات ساعت و تعدیل روشنایی پارک‌ها و میادین به تعداد ۷۰۸ دستگاه چراغ با میانگین مصرف ۱۵۰ وات با برآورد انرژی یک هزار و ۲۷۴ کیلووات ساعت نیز از دیگر اقدامات اجرایی طی این مانور سراسری در استان است.

وی با اشاره به تنظیم ساعت نجومی گفت: در این راستا از نیمه بهمن ماه با تنظیم ساعت‌های نجومی مبادرت به کنترل عملکرد آن‌ها با نیم ساعت تأخیر در روشن شدن و نیم ساعت تعجیل در خاموشی، پیش‌بینی می‌شود حدود ۵ مگاوات ساعت کاهش انرژی اعمال شود.

*کشف ۶۲ مزرعه غیرمجاز ارز دیجیتال در استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: از یکم دی ماه در زمینه کشف رمز ارز‌های دیجتال غیرمجاز از ابتدای سال جاری ۶۲ مزرعه کشف داشته‌ایم که ۱۵ مزرعه آن از دی ماه امسال کشف شده است.

وی از کشف و جمع‌آوری یک هزار و ۴۰۳ ماینر غیرمجاز طی سال جاری خبر داد و ابراز داشت: از این تعداد ۲۷۰ ماینر غیرمجاز طی دی ماه کشف شد که کشف این ماینر‌ها ۴ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۹۶۱ کیلووات ساعت کسر مصرف با مبلغ برآورد انرژی ۳۵ میلیارد و ۳۲ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۸۱۴ ریال در پی داشت.

جمشیدی با اشاره به ۲۳ هزار و ۷۳ مشترک فعال معادل ۳.۱ درصد مشترکین برق استان در اپلیکیشن «برق من» گفت: تعداد درخواست‌های مردمی دریافت شده از طریق اپلیکیشن «برق من» از یکم آذر ماه تاکنون ۱۱ هزار و ۹۶۷ درخواست در بخش مشترکین و ۲ هزار و ۲۲۹ درخواست در بخش بهره‌برداری بوده است.

وی عنوان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از «برق من» نیز ۱۰ مورد خبر تولیدی و نشر آن در بیش از ۳۵ خبرگزاری و نشریه، رادیو و تلویزیون و فضای مجازی، پخش زیرنویس، تیزر، کلیپ و موشن‌گرافی در ساعات پر بازدید از صدا و سیمای مرکز استان همدان و پخش آنونس‌ها و اطلاعیه‌های رادیویی به صورت روزانه و مستمر از رادیوی همدان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تبلیغات محیطی از طریق بیلبورد‌های تبلیغاتی، تلویزیون‌های شهری و ایستگاه‌های اتوبوس، انتشار ۱۷۴ آگهی طراحی شده در نشریات محلی پر تیراژ، انتشار GIF  با شعار مرتبط در سایت‌های پر بازدید خبری، انتشار اطلاعیه‌ها، اینفوگرافی‌ها و کلیپ‌های «برق من» در فضا‌های مجازی پر مخاطب و حضور در برنامه‌های خبری در خصوص لزوم رعایت مدیریت مصرف برق و گاز را از دیگر اقدامات برای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف در فصل زمستان و اطلاع‌رسانی اپلیکیشن «برق من» برشمرد.

وی با اشاره به ارسال پیامک برای مشترکین و همکاران به تعداد بیش از ۶۰۰ هزار پیامک در راستای مدیریت بار زمستانی و عقد قرارداد با مخابرات برای ارسال پیام‌های صوتی به مشترکین تلفن ثابت و همراه عنوان کرد: مکاتبه با ادارات و استانداری و پایش مصرف برق ادارات به صورت مستمر از طریق سیستم بیلینگ و بازرسی شبانه اکیپ‌های بسیج و بهره‌برداری نیز از فعالیت‌های انجام شده برای مدیریت باز زمستان بوده است.

جمشیدی بیان کرد: با برگزاری مانور طی ۲ روز در ۳۰ بهمن و یکم اسفند ماه نیز علاوه بر سرکشی، کنترل و بازرسی مشترکین در مصرف مشکوک به استفاده برای استخراج ارز دیجیتال پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۱.۲ مگاوات با برنامه‌های فوق کاهش مصرف داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی روز گذشته وزش باد با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت و بارش باران و برف که همچنان ادامه دارد موجب قطعی برق در چند روستا شد، که همکاران و اکیپ‌های عملیاتی ما علاوه بر اجرای مانور به رفع قطعی آن‌ها پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات