خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس خبر داد:
مسئول بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس گفت: تولید آثار فاخر با زبان هنر، از اهداف سازمان بسیج هنرمندان است.
کد خبر: ۹۳۲۲۸۵۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیین اختتامیه جشنواره‌های ۴‌گانه بسیج هنرمندان فارس با حضور مسوولان بخش فرهنگ و هنر استانی برگزار شد.

مجید میکائیلی مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس در آئین اختتامیه جشنواره‌های چهارگانه این سازمان با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان بسیج هنرمندان تولید آثار فاخر با زبان هنر است، اظهارداشت: در این راستا باهمکاری سازمان‌های همجوار، فصل مشترکی در این زمینه وجود دارد.

وی مردمی کردن اینگونه برنامه‌ها را در دستور کار بسیج هنرمندان دانست و ادامه داد: رویکردهای تربیت محور، آموزش محور و تولید محور از دیگر رویکردهای این سازمان در سپاه فجر فارس است.

میکائیلی با تصریح بر اینکه مستند ارزشمند روایت فتح مرتبط با استان فارس شامل 9 قسمت در هفته هنر انقلاب رونمایی می‌شود، گفت: مجموعه جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان که در چهار گروه نمایش، عکاسی، هنرهای تحسمی و خوشنویسی که در هفته دفاع مقدس آغاز شده بود، امروز با معرفی برگزیدگان کار خود را پایان می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس رویکرد برنامه‌های این سازمان در سال 1400 را تولیدمحور در انجمن‌های 10گانه سازمان در استان عنوان کرد.

سرهنگ امیر جاهدی، جانشین اقشار تخصصی سپاه فجر فارس هم در ادامه این برنامه هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف را باعث ایجاد و انجام کارهای فاخر دانست و گفت: این مجموعه جشنواره نمونه بارز این هم افزایی است.

بهروز مرا می، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در ادامه گفت: برای تولیدات هنری متعهد، نیازمند چنین جشنواره‌هایی هستیم برای خط دهی به هنرمندان برای تولید آثاری که حرف جدیدی در این راه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هر جشنواره، یک خط فکری خاص حاکم است که تخطی از آن سبب می‌شود که داوران این نوع آثار را حذف کنند، تاکید کرد: خط فکری که در این جشنواره حاکم است، خط فکری متعهدانه‌ای است که خط مشی میان آثار هنری اسلامی و غیر اسلامی را بیان می‌کند.

به گفته وی اگر هنر را زائیده تخیل هنرمند بدانیم، قاعدتا هرچه روح هنرمند پاکتر باشد، آثار متعهدانه‌تر و آسمانی‌تری را خلق می‌کند.

مرامی در پایان ابراز امیدواری کرد که با حمایت از اینگونه هنرمندان در چنین جشنواره‌هایی به ظهور نسل جدیدی از هنرمندان با خط فکری اعتقادی و مردمی کمک کند؛ همان گونه که در چند سال اخیر، در جشنواره فیلم فجر هم شاهد این تغییر رویکرد فیلمسازان به ورود در مباحث عقیدتی اجتماعی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار