خبرهای داغ:
یادداشت:

کرکس ها در آسمان ایران چه می خواهند؟

بازگشت به برجام اتفاق نمی افتد. آمریکا می داند ماندن در برجامی که ایران همه تعهدات را پیشاپیش تقدیم کرده است گام‌های بعدی را به تعویق می اندازد.
کد خبر: ۹۳۲۲۹۲۷
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

خبرگزاری بسیج:صادق چگینی/برنامه جامع اقدام مشترک با فریب از داخل و خارج شروع شد، دو قطبی نان و قحطی، جنگ و صلح را بزرگ نمایی کردند تا جایی که مدیر مسئول روزنامه شرق گفت: باید برجام را بزک می کردیم تا مردم قبول کنند. تیتر کرکس ها در آسمان ایران چه می خواهند را ۶سال گذشته منتشر کردم در آن روز مورد حمله شدید قرار گرفتم، در یکی از دانشگاه ها در مناظره ای گفتم؛ ایران در نهایت به وضعیت خطرناک اقتصادی می رسد تا جایی که شاید مجبور شود برخی مولفه های قدرت را به حراج بگذارد مگر غرب با پیمان شکنی مسیر را به نفع ایران تغییر دهد.

رییس جمهور و برخی از قلم بدستان و تریبون داران اصلاحات علت ناکامی برجام را موشک پرانی سپاه عنوان کردند. تناقض در رفتار و گفتار حامیان برجام ناشی از سردر گمی آنان در پیمان شکنی اروپا و آمریکا بود. اگر برجام تصمیم حاکمیت بود چه دلیلی دارد که با موشک پرانی آن را به بیراهه بکشاند؟

در هر صورت دولت اوباما هم زمان با مذاکره تحریم هایی را اعمال می کرد ولی دولتمردان گفتند با روح برجام در تضاد نیست. امروز تحریم ها ۳برابر شده است، برجام هست، اروپا و آمریکا هیچ یک از تعهدات خویش را انجام ندادند.

با آمدن بایدن سیگنال هایی از طرف دولت مردان مجدد برای آمریکا فرستاده شد که فردی از این پیمان خارج شده خیلی خوب دو مرتبه شما برگردید یک امضا نیاز است.

مجلس انقلابی با فشار به دولت توانست برخی از تعهدات برجامی را کاهش دهد و اخیرا تعلیق پروتکل الحاقی و ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به اماکن ممنوعه دولت های غربی و عبری عربی را به واکنش وا داشت. بایدن از لغو ممنوعیت تردد دیپلمات های ایرانی و اسنپ بک خبرداد. عوام فریبی آمریکا چندان جای تامل ندارد اما جاده صاف کنی این جماعت توسط دولتمردان و اصلاحات انسان را نگران می کند.

مکانیسم ماشه یا همان «اسنپ بک» چندماه گذشته توسط آمریکا در مجمع عمومی مطرح و رای نیاورد. بایدن روغن ریخته را نذر امام زاده می کند، ممنوعیت تردد هم غیر قانونی بوده که نمایندگان هر کشور در منهتن نیویورک تا شعاع ۴۰کیلومتری(۲۵مایلی) می توانند تردد کند.

ضعف دولت و مجلس در مواجهه با آمریکا و تحریم های پی در پی و ارسال پیام ضعف جسارت ترور سردار سلیمانی را به آنها داد. بایدن به برجام بر می گردد یا خیر و جنگ زرگری با شرکای خود را در نوشته بعدی خواهم آورد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار