سعید زعفری هشجین
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه:
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: علاج همه مشکلات در داخل کشور است لذا مسئولان برای حل مشکلات کشور چشم به خارج از کشور نبندند.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۲۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان ظهر امروز در یادواره شهدای والامقام عملیات‌های بدر و خیبر، شهدای مدافع حرم و شهدای شمال‌غرب که در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: برای حل مشکلات داخلی کشور نباید چشممان به خارجی‌ها، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باشد، آن‌ها به هیچ‌وجه مشکلات داخلی کشورمان را حل نمی‌کنند و علاج تمامی مشکلات در داخل کشور است.

وی با اشاره به نقش ویژه مردم در حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی، افزود: مردم همواره قدر انقلاب را دانسته و یار و یاور اصلی انقلاب بوده‌اند و اخیرا هم در رژه خودرویی ۲۲ بهمن با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت کردند. لذا باید دست این مردم را بوسید و در راستای حل مشکلات آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

مــــــــردم انـــــــــتظار رفـــــــــتار شهــــــــدامنـــــــشانه از مســــــئولان دارنــــــد

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم انتظار دارند وقتی به دفتر مسئولی مراجعه می‌کنند در آن سوی میز، منش شهید سردار سلیمانی‌ها و شهید باکری‌ها را ببیند و رفتارهای شهدامنشانه را در رفتار مسئولان ملاحظه کنند.

 پورجمشیدیان به عملیات خیبر اشاره  کرد و  در این زمینه اظهار داشت: عملیات خیبر از جمله عملیات بسیار پیچیده‌ای بود که در این عملیات رزمندگان جوان نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشتند و تا آخرین گلوله با دشمن جنگیدند و یک قدم هم پا پس نکشیدند.

وی تصریح کرد: چند روز مانده به عملیات خیبر، در منطقه‌ای به نام تنگه سعده اردوگاه برپاشد تا نیروها آماده عملیات شوند که در این حین آیت‌الله شهید محلاتی نماینده معزز حضرت امام(ره) در اردوگاه حضور یافتند و از نزدیک با رزمندگان گردان ها و گروهان ها دیدار کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه افزود: وقتی به‌همراه شهید محلاتی به گردان حضرت علی‌اصغر(ع) و قاسم(ع) رفتیم، دیدیم که رزمندگان کم‌سن و سال بسیاری همانند شهید قهرمان مرحمت بالازاده از نماینده حضرت امام تقاضا می‌کنند تا اجازه حضورشان در خط مقدم  صادر شود که در نهایت هم شرایط برای حضور آن‌ها مهیا شده و در عملیات شرکت کردند و بسیاری از این رزمندگان به درجه رفیع شهادت نایل گشته و یا به اسارت دشمن در آمدند و دشمن را در حین اسارت به ذلت نشاندند و این چنین به واسطه خون شهدا امنیت کشورمان کماکان برقرار است لذا باید قدر این امنیت را بدانیم.

وای به حـــــال آن‌هایـــــــی که به یک ملت بدهـــــکار هســـتند

پورجمشیدیان با اشاره به یکی دیگر از خاطرات خود از عملیات خیبر، ادامه داد: چند روز مانده به عملیات خیبر بعد از اقامه نماز ظهر که مکبر آن بودم، شهید مهدی باکری فرمانده لشکر عاشورا با توجه به پیچیده بودن عملیات، به‌صورت میدانی در تمامی گروهان‌ها و گردان‌ها حاضر شده و رزمندگان را توجیه می‌کرد و در نهایت هم همه رزمندگان را دور هم جمع کرده و یک سخنرانی آتشین انجام داد تا رزمندگان اسلام با روحیه بالا در جبهه حق بر علیه باطل شرکت کنند.

وی اظهار کرد: تا قبل از عملیات، شهید حمید باکری برادر شهید مهدی باکری طوری رفتار می‌کرد که گویا خدمتکار لشکر است، اما سرانجام برادرش در آستانه عملیات دستور داد؛ حمید در بالای یک خودروی نظامی قرار گیرد تا او را به عنوان جانشین فرمانده لشکر معرفی کند و به او در یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین پست‌های عملیات در خط مقدم ماموریت داد که در همین عملیات شهید حمید باکری جان خود را تقدیم انقلاب و اسلام کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران درباره دشواری و پیچیدگی عملیات خیبر گفت: وقتی رزمندگان اسلام در جزیره مجنون در زیر آتش شدید دشمن قرار داشتند و کم‌کم ناامید می‌شدند، پیام روحیه‌بخش حضرت امام(ره) به‌دستشان رسید که در آن آمده بود: «رزمندگان باید حسینی‌وار بجنگند و حسینی‌وار ایستادگی کنند» که همان‌گونه هم شد و رزمندگان اسلام تا آخرین گلوله در برابر دشمن ایستادگی کردند و بسیاری از آن‌ها از جمله هر دو جانشین شهید مهدی باکری به شهادت رسیدند.

پورجمشیدیان همچنین به اخلاص و پاکدامنی شهدای والامقام دفاع مقدس و مدافعین حرم و سایر شهدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ما شهدایی را همانند شهید مشت آبادی داشته‌ایم که به‌خاطر ۱۰ تومان بدهی، هلی‌کوپتر را به آشیانه بر می‌گرداند تا بدهکار نماند، اما اکنون وای به حال آن‌هایی که به یک ملت بدهکار هستند و نمی‌توانند در برابر شهدا جوابگو باشند.

ارسال نظرات