یادواره شهدا روحانی و تجلیل از میزبانان رهبری و روحانیون قبل از انقلاب در دلگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۳۳۸۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
به گزارش خبرنگار بسیج در دلگان، یادواره شهدای روحانی دلگان با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، ائمه جمعه دلگان و ایرانشهر، معاون آموزش و پرورش استان، مسئولین و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع حضرت ولیعصر (عج) دلگان برگزار و از میزبانان رهبری و روحانیون قبل از انقلاب تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی گفت:: روحانیت قبل از انقلاب در مضیقه و تنگنا بود و حتی حق حرف زدن نداشت و در دوران خفقان تبلیغ دین و ابلاغ پیام امام خمینی (ره) را بر عهده داشتند که حمایت و میزبانی از رهبری و روحانیون مبلغ در آن شرایط سخت کاری بزرگ وقابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین منصور باقر بیک افزود: روحانیون بعد از انقلاب نیز عزیزترین شی وجودی شان که جانشان بود را در راه دفاع از آرمان‌های اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع از میهن تقدیم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین باقربیگ تصریح کرد: آرامش و امنیت امروز کشور را مدیون خون شهداییم و همگان در تداوم راه آنان وظیفه داریم و باید امروز قدردان خون شهدا و انقلاب باشیم.

امام جمعه شهرستان دلگان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای روحانی، گفت:: بی شک نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست و این قشر با تقدیم بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس و دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری، با تاکید بر ارج نهادن مقام شهدای روحانی، افزود: روحانیت در قبل و بعد از انقلاب در راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب و ولایت از پیشگامان عرصه مبارزه بوده اند که می‌باید یاد و خاطر آن گرامی داشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین بامری افزود: میزبانان روحانیون قبل از انقلاب با میزبانی از روحانیون در ترویج معارف و از سویی دیگر نیز حامیان مبلغان و مروجان پیام بنیانگذار انقلاب و میزبان مقام معظم رهبری بودند که این نقش آفرینی آنان بسیار ارزنده است.

وی افزود: از ۱۰ نفر طلبه و روحانی دلگانی که در دوران دفاع مقدس وارد حوزه‌های علمیه شده بودند درس صرف و نحو را کنار گذاشته و در راه الهی مرغ روحشان از قفس جسم شان خارج و به فیض شهادت نائل آمدند که که بیشترین آمار شهدای دلگان را شهدای طلبه و روحانی تشکیل می‌دهند.

در پایان این یادواره از ۱۱ خانواده شهید روحانی، ۱۰ نفر از میزبانان رهبری و مبارزین و میزبانان روحانیون قبل از انقلاب با اهدا لوحی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شهرستان دلگان قریب به ۷۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده که ۱۱ نفر از این شهدا روحانی و طلبه هستند.

انتهای پیام
ارسال نظرات