خبرهای داغ:
فاطمه علیمحمدی کارگردان و تهیه کننده نماهنگ تولیدی « یاس پُراحساس» با بیان اینکه صاحب اصلی کار فاطمه زهراسلام الله است گفت در مدت تولید این اثر فاخر عنایت و کرامت حضرت را بارها احساس کردم.
کد خبر: ۹۳۲۳۴۸۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
 
به گزارش سرویس خبری بسیج امعه زنان کشور-خبرگزاری بسیج: فاطمه علیمحمدی کارگردان و تهیه کننده نماهنگ « یاس پُراحساس » که چندی قبل به عنوان یکی از کلیپ های پربازدید در فضای مجازی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد در گفت وگویی صمیمی با خبرنگار طنین یاس از شرایط کاری و احساساتش در جریان تولید و پخش این کلیپ زیبا، گفت.
به دنبال ایجاد انبساط خاطری معنوی در مخاطب بودم
وی با بیان اینکه « یاس پُر احساس » کلیپی ویژه میلاد با سعادت حضرت زهراسلام الله علیها و بزرگداشت روز مادر بود، گفت: در تمام دقایق این اثر که بیش از سه دقیقه است، تمام تلاش ما این بود که علاوه بر ایجاد یک انبساط خاطر معنوی در مخاطبان، شأن و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها حفظ شود و می توانم به جرأت بگویم که این دو ویژگی یعنی تولید احساس شاد معنوی در مخاطب و خلوص نیُتی که ما برای تولید این اثر داشتیم تا با حفظ جایگاه الهی و مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها ، ارادت خود را هنرمندانه در قالب شعر و موسیقی و تصویرهای زیبا به ایشان ابراز کنیم، وجه تمایز کلیپ « یاس پُر احساس » با سایر کارهای خودم و شاید دیگر هنرمندان است.
در مدت تولید این اثر عنایت ویژه حضرت زهرا سلام الله را بارها حس کردم
علیمحمدی که برای بسیاری از مخاطبان برنامه های مستند و نماهنگ، نامی آشنا دارد و خود نیز در حوزه شعر و نویسندگی دست به قلم است، در ادامه با اشاره به اینکه هر کاری برای حضرات معصومین علیهم السلام، با خلوص نیت انجام شود، قطعا مورد عنایت آنها نیز قرار می گیرد، گفت: از زمانی که پیشنهاد ساخت این اثر به ما داده شد تا شب میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها که باید آن را تحویل می دادیم، فرصت بسیار اندک بود! ما باید در مدت زمانی در حدود ۲ هفته شعر، آهنگ، تصاویر را انتخاب، آماده تدوین می کردیم، واضح است که به سرانجام رسیدن کار فاخر در این مدت زمان اندک به خودی خود در پس یک عنایت ویژه صورت می گیرد.
مخاطب اصلی ما زنان و جوانان بودند و همین ویژگی کاری با هنر و نگاهی نو تر می خواست
سازنده نماهنگ تمام تولیدی«سلوک» -به سیر مراحل تحول زن، از زن قبل از انقلاب تا مرحله وصل به سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله می پردازد – در ادامه، مخاطب اصلی این اثر را بانوان دانست و افزود: به همین دلیل، کار باید فاخرتر، دلنشنین تر و در عین حال تازه تر از سایر تولیدات در این ژانر، خلق می شد! این باریک بینی باعث شد که تغییرات چندین باره ای در شعر، خواننده و حتی تدوین صورت بگیرد و طی ۱۴ روز چندین و چند جلسه با سایر همکاران گذاشتیم و نگاه های هنری و محتوای را تبادل نظر کردیم و خدا رو شکر در پایان کار نتیجه بسیار خوبی هم گرفتیم.
وی در پاسخ به این سؤال که پیام اصلی این کلیپ برای مخاطب زن چه بود؟ گفت: این پیام در کلیدواژه های شعر ما جای گرفت، مفاهیمی مثل ظهور مادرانه، ولایت اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها، مادر امت بودن فاطمه زهرا سلام الله علیها و .. و در فاز هنری هم ملودی های مختلفی را در همین مدت محدودی که داشتیم گوش دادم و در نهایت ملودی را انتخاب کردیم که شادی معنوی و یک حزن زیبای وصال آوری را را در مخاطب ایجاد کند.
اقبال صدا و سیما در پخش نماهنگ تولیدی «یاس پراحساس » نتیجه تلاش با اخلاص عوامل ساخت
علیمحمدی با بیان اینکه تلاش دوستان ما به اینجا رسید که در کمتر از ۱۰ روز ماکت کار آماده شد و تغیر و تحولاتی که لازم بود بر روی آن اعمال شد! گفت: یکی از نکات تأثیرگذار در ملودی این اثر وجود یک ساز زنده روی آهنگ سازی بود که توصیه من سه تار یا تار بود و در نهایت سه تار انتخاب شد و خداروشکر بسیار عالی روی کار سوار شد.
برای دیدن نماهنگ «یاس پراحساس» کلیک کنید
نماهنگ زیبای « یاس پُراحساس » / تقدیم به ساحت حضرت فاطمه زهرا سلام الله
سازنده نماهنگ «دفتر زندگی»؛ نماهنگ « یاس پُر احساس » را در با اینکه فاقد تصویربرداری سر صحنه برشمرد آن را دارای سناریو دانست و گفت: جنس کار را طوری با تدوینگر بستیم که همه تصاویر عکس نباشد و از تصاویر زنده همراه با موشن گرافیک، تایپوگرافی، انمیشن و کارهای هنری دیگری استفاده شود که در این زمینه همکار ما خلاقیت و تعامل خوبی با بنده از خود نشان داد.
کارگردان و تهیه کننده کلیپ « یاس پُر احساس» ادامه داد: یکی دو روز قبل از آغاز به کار اجلاس بین المللی ولایت اجتماعی زن این کار با تلاش شبانه روزی آماده شد و در جمع بانوان فرهیخته پخش شد و بعد از آن هم با اخذ مجوز آهنگ و پخش به عنوان یک کار سراسری در کنداکتور صدا و سیما قرار گرفت و از شبکه های مختلف ملی مثل شبکه ۳ ، شبکه سلامت، شبکه ۲و شبکه های استانی پخش شد.
وی در پایان این گفت وگو با یادآوری چندین باره که کار ویژه حضرت زهرا سلام الله بود و ایشان صاحب اصلی این اثر هستند، گفت: عشق به حضرت زهرا سلام الله و اعتقاد بنده و همکارانم به صاحب اصلی این ثر، دلیل اصلی موفقیت آن است تا جایی که از سوی صدا وسیما نیز پیشنهاد خرید مطرح شد و بنابر دلیلی که در ابتدای کلام گفتم این درخواست از سوی ما رد شد.
«یاس پُر احساس» کلیپی زیبای ۳ دقیقه و ۲۷ ثانیه ای است که امسال همزمان با میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله به ساحت مقدس ایشان تقدیم شد، کاری فاخر به تهیه کنندگی و کارگردانی خانم فاطمه علیمحمدی است.
انتهای پیام/*
ارسال نظرات