خبرهای داغ:
استاندار فارس در مراسم اهدای نمادین هنرکارت به نمایندگان جامعه هنری استان فارس گفت: کمک بلاعوض به ۱۶۶۰ نفر از هنرمندان عنوان هنرکارت در راستای جبران آسیب‌های ناشی از کرونا است.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۱۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مراسم اهدای نمادین هنرکارت به نمایندگان جامعه هنری استان فارس، برگزار شد.  

 

در این مراسم که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری فارس برگزار شد استاندار فارس در ابتدا با بیان این نکته که توجه به فرهنگ از ضروریات هر جامعه است اظهار داشت: پیگیری مسایل و دغدغه‌های اهالی فرهنگ و هنر به ویژه با توجه به اینکه شیراز و فارس نماد، مرکز و مهد فرهنگ و هنر و ادبیات کشور است در صدر توجهات مدیران استان قرار دارد.

عنایت‌الله رحیمی خاطرنشان کرد مجموعه استانداری به اهمیت زبان هنر، ماندگاری و اثرگذاری فراوان آن واقف بوده و می‌داند که بسیاری از شعرا، هنرمندان و فرهنگوران، خطاطان و خوشنویسان ما از شهرت جهانی برخوردار هستند و همین مساله وظیفه ما را در قبال توجه به هنر سنگین‌تر می‌کند.

رحیمی افزود: هنر سبب اعتلای روح انسان است و ما از هنرمندان می‌خواهیم با وجود تمام مشکلاتی که دارند با زبان امیدآفرین و نشاط‌بخش همیشگی به مسایل جامعه پرداخته و ما را در سامان‌دهی امور یاری نمایند.

وی افزود: هنرمندان فارس به سبب جایگاه والای این استان رسالتی فراتر از رسالت فردی خود نیز دارند و آن معرفی فرهنگ و هنر غنی این خطه از سرزمین ایران به جهانیان است.

وی ضمن برشمردن آسیب‌های کرونا به جامعه هنری افزود: ویروس کرونا مرز خاصی نمی‌شناسد و همه را متضرر کرده اما در این میان دو بخش گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی هنری به ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه به سبب ماهیت کار فیزیکی و حضوری‌ خود بیشترین ضربه و آسیب را دیدند.

نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه به تشریح کمک‌های اعطایی به هنرمندان پرداخت و گفت: پرداخت بیمه سه ماهه هنرمندان عضو رسمی کانون‌های هنری، اعطای 1660 عدد هنرکارت به هنرمندان واجد شرایط به مبلغ 24 میلیارد ریال، ارایه تسهیلات کارا به 1342 نفر به میزان 193 میلیارد ریال و همچنین ارایه تسهیلات کارآفرینی سامانه تحفه به 375 نفر جمعا به میزان 74 میلیارد ریال از جمله مواردی از این کمک‌ها به هنرمندان گرامی است.

وی افزود: 9 مورد حمایت از مشاغل خانگی پشتیبان با چهار هزار میلیون ریال اعتبار، اختصاص کمک‌های معیشتی موردی، اعطای وام و تسهیلات مشاغل خانگی به ویژه به کارگاه‌های خانگی به 63 نفر به میزان 2300 میلیون ریال از جمله دیگر حمایت‌های دولت در استان فارس از این قشر زحمت‌کش بوده است اما نباید از کمک‌های مومنانه و مواسات که نشان‌دهنده همدلی مردم استان فارس و احساس مسئولیت اجتماعی آنها بوده هم غافل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این آیین به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن نقش والای هنرمندان در جامعه از تلاش‌های آنها به ویژه در سال دشواری که به سبب شیوع کرونا بر مردم و هنرمندان گذشت قدردانی نمود.

صابر سهرابی ابتدا اظهار داشت: به سبب شیوع کرونا و به تبع آن تعطیلی اجتماعات و دورهمی‌ها، بیشترین ضربه را هنرمندان دیدند که بستر فعالیت آنها همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و سالن‌های سینما و تئاتر بوده و مخاطب اصلی برنامه‌های آنها نیز مردم هستند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی ساماندهی امور هنرمندان از همان ابتدا دغدغه‌های هنرمندان استان‌ها را به گوش رئیس جمهور رساند و در این خصوص تسهیلاتی جهت حمایت از هنرمندان به ویژه هنرمندان فارس که از نظر کیفیت و کمیت فعالیت‌های هنری همواره در کشور پیشتاز بوده‌اند در نظر گرفته شد که استاندار محترم به آنها اشاره‌ای مختصر کرد.

در ادامه هادی صالح نیا، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد موسیقی شیراز نیز به بیان مشکلات هنرمندان استان به ویژه اهالی موسیقی در سالی که گذشت پرداخت و گفت: هنرمندان، شیرازه و اساس این شهر هستند و اگر شیرازۀ هنر این شهر از هم گسست شاهد زوال و آسیب‌های جدی خواهیم بود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم و با حضور مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و بهروز مرامی، معاون امور هنری و سینمایی استان، توسط استاندار فارس به علیرضا حیدرپورفرد پیشکسوت تعزیه کشور و از تعزیه‌خوانان قدیم شیراز در رشته نمایش، روح الله محرری در رشته خوشنویسی، هادی صالح‌نیا در رشته موسیقی و مصطفی فتوح نژاد در رشته هنرهای تجسمی به عنوان نمایندگان جامعه هنری استان فارس به صورت نمادین، هنرکارت اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها