خبرهای داغ:
سردار شهید محمدحنیفه درستی مردم دار و مردم یار بود و سلامت و توانمندی رزمی نیروها مهمترین دغدغه اش بود.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۲۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوی، ولی درستی برادر سردار شهید محمدحنیفه درستی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خوی، اظهار کرد: سردار شهید درستی تمام هم و غمش نیروهایش بود و اینکه آنها را به سلامت ببرد و بیاورد و برای اینکه بتواند در برابر تمامی مشکلات و سختی های جوی و مقابله با دشمن از آنها دفاع کند تمرینات سخت رزمی و آمادگی جسمانی هر روز برای آنها برگزار می کرد.

وی با اشاره به دوران 8سال دفاع مقدس، ادامه داد: همه ما را تشویق می کرد تحت هر شرایطی تا می توانیم به جبهه کمک کنیم.

درستی با ذکر خاطره ای از سال های 63-62، گفت: با دستگری 2 تا 3 نفر از ضدانقلاب ها، افرادی خانواده را تهدید کرده بودند؛ ولی سردار به این مسائل توجه نمی‌کرد و اعتقاد داشت دین و میهن مهم تر از اینها هستند؛ یک شب با صدای محمد حنیفه که تازه به خانه رسیده بود از خواب بیدار شدم و به حیاط رفتم و دیدم خانه را آتش زده اند و انبار کاهدان و طویله در حال سوختن هستند فورا با کمک برخی از همسایگان دست به کار شدیم و حیوانات را با زحمت خارج کردیم و بعد آتش را خاموش کردیم ولی 80درصد انبار و طویله تخریب شده بود .

برادر شهید درستی افزود: با این حال صبح متوجه شدم حنیف راهی محل کار است لذا به او گفتم: کجا آقا؟ اینجا را به خاطر شما به این وضع در آوردند شهید محمدحنیفه تبسمی به من کرد و گفت «اینجا کوچک هست ولی الآن غرب و جنوب غرب به این وضع هستند جوابی برای آنها داری من نرم؟ و رفت و دقیق یادم است از پدرم خواست «جریمه دولت از این آتش سوزی را به حساب جبهه واریز می کنید آنجا به این پول بیشتر نیاز دارند و دقیق یادم است برای اینکه خیال خودش راحت باشد به محض واریز جریمه که حدودا 3000 تومان بود خودش به حساب جبهه واریز کرد.

گفتنی است سردار رشید اسلام شهید محمد حنیفه درستی فرمانده وقت تیپ ابا عبدالله الحسین(ع) چهارم اسفند سال 85 در منطقه جهنم دره خوی حین عملیات و به درک واصل کردن تعدادی از اشرار همراه با فرمانده لشکر حمزه سیدالشهدا و جمعی از همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

انتهای پیام

ارسال نظرات