به مناسبت روز سیزم برگزار شد؛

زیارت مقبره شهدای کن در همایش کوهپیمایی کارکنان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع)

کارکنان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران به مناسبت روز سیزم در کوه های شمال تهران کوهپیمایی کردند.
کد خبر: ۹۳۲۳۶۰۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج، جمعی از پاسداران سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در این سپاه، صبح روز پنجشنبه 30 بهمن مصادف با روز سیزم(روز جهانی ورزش نظامیان) در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از کوه های شمال تهران به کوهپیمایی مسیر پارک لتمال کن و آبشار تهران پرداختند.

این برنامه به همت اداره ورزش و آمادگی جسمانی سپاه استان تهران در راستای آمادگی جسمانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با شعار "دوستی و ورزش؛ ورزش برای صلح" برگزار شد و در پایان ضمن زیارت مقبره الشهدای آبشار تهران و میثاق با شهدای گمنام، زیارت پر فیض عاشورا قرائت شد.

گفتنی است مقام معظم رهبری کوهنوردی را ورزشی در اختیار همه دانسته و فرموده اند: باید مردم بروند ورزش کنند؛ باید مردم به این ارتفاعات شمال تهران یا به ارتفاعات فراوانی که در اغلب نقاط کشور وجود دارد، بروند و از این هوای پاک، از این کوهستانِ خداداده، استفاده کنند.

شایان ذکر است شورای بین‌المللی ورزش‌های نظامی که به اختصار سیزم (CISM)  خوانده می‌شود، در ۱۸ فوریه ۱۹۴۸ برابر با روز 30 بهمن ماه در فرانسه با هدف ایجاد پیوند میان مهارت‌های نظامی و رشته‌های ورزشی مرتبط تأسیس شد و هم‌اکنون ۱۲۷ کشور عضو این سازمان هستند./انتهای پیام

  

ارسال نظرات