سرهنگ امید منتظر گفت: پلیس راه آهن به واسطه ارتباط مستقیم با مردم دارای شایستگی کلیدی است چرا که با انجام سلسله اقدامات و ماموریت های مطلوب می تواند سرمایه اجتماعی خلق نماید
کد خبر: ۹۳۲۳۶۷۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

سرهنگ امید منتظر رئیس پلیس راه آهن اراک طی بازدید از خبرگزاری بسیج استان مرکزی در گفتگو با خبرنگاران این دفتر آخرین اقدامات پلیسی توسط پلیس راه آهن اراک را تشریح کرد.

وی افزود: پلیس راه آهن اراک با در اختیار داشتن حوزه ماموریتی گسترده و حدود  310کیلومتر خطوط ریلی یک ساختار منحصر به فرد و ویژه ای در ایفا ماموریت های مختلف از جمله امنیتی و اجتماعی در این بخش به خود اختصاص داده است.

طرح یاوران پیشگیری در حوزه امنیت ریلی راه اندازی و اجرایی شد.

غایت پیشگیری هنجارمند سازی در جامعه است/ارتباط مستقیم با مردم شایستگی کلیدی در خلق سرمایه اجتماعی

سرهنگ منتظر گفت: در حوزه اقدامات اجتماعی پلیس راه آهن اراک با اقدامی ابتکاری و خلاقانه برای کاهش خسارت های جانی و مالی با شناسایی رفتار های پر خطر در حاشیه خطوط ریلی و همچنین گروه سنی هدف که درگیر با این موضوع طرحی را با عنوان یاوران پیشگیری در حوزه ارتقاء امنیت ریلی راه اندازی و اجرایی کرد.

رئیس پلیس راه آهن اراک با بیان اینکه این طرح با بهره گیری از ظرفیت ائمه جماعات مساجد حاشیه خطوط ریلی ، اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا، باغداران و کشاورزان و معتمدین حاشیه خطوط ریلی آغاز به کار کرده است افزود: امروز ما شاهد هستیم این طرح با هدف های جامع و گسترده در بخش های پیشگیری تعاملی، رشد مداری، مشارکتی  موفقیت های خوبی در حوزه امنیت ریلی به ارمغان آورده است.

وی تاکید کرد:زنگ  امنیت ریلی با مشارکت مستمر و بسیار خوب آموزش و پرورش  در 7 مدرسه حاشیه خطوط ریلی به صدا در آمده است و افسران مجرب  آموزش همگانی ما با حضور در مدارس اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و پیشگیری از بروز و ارتکاب رفتار های پر خطر در حاشیه خطوط ریلی انجام داده اند.

سرهنگ منتظر یادآور شد: خوشبختانه امروز به جهت ارتقا حوزه امنیت ریلی  از بین 7 مدرسه بیش از 1000 نفر دانش آموز داوطلبانه  به عنوان همیار پلیس راه آهن  با این مجموعه همکاری می کنند.

طرح کشوری قطار نظم و دوستی با هدف آگاه سازی و آموزش همگانی در سطح جامعه هدف اجرایی شده است

رئیس پلیس راه آهن اراک همچنین از راه اندازی قطار نظم و دوستی با هدف آگاه سازی و آموزش همگانی در سطح جامعه هدف خبرداد و گفت: این طرح نیز با ترویج فرهنگ خود مراقبتی،پیشگیری از وقوع رفتار پرخطر و جلب مشارکت های مردمی از بین والدین دانش آموزان  و در نهایت فرهنگ سازی در سطح  جامعه هدف انجام می شود.

پلیس راه آهن اراک به واسطه ارتباط مستقیم با مردم دارای یک شایستگی کلیدی است که می تواند خلق سرمایه اجتماعی کند

وی عنوان کرد: ما بر این باور هستیم پلیس راه آهن به واسطه ارتباط مستقیم با مردم دارای شایستگی کلیدی است چرا که با انجام سلسله اقدامات و ماموریت های مطلوب می تواند سرمایه اجتماعی خلق نماید از این رو ما شاهد کاهش چشمگیر و بالای 70 درصدی رفتارهای پر خطر با انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی هستیم.

 شناسایی و دستگیری 6 باند حرفه ای سرقت از موفقیت های مهم پلیس راه آهن اراک

سرهنگ منتظر از انجام اقدامات پلیسی دقیق و سریع پلیس راه آهن اراک با شناسایی و متلاشی کردن 6 باند حرفه ای سرقت از جمله موفقیت های مهم این پلیس تخصصی برشمرد و گفت: پلیس راه آهن اراک در سال گذشته با انجام اقدامات تخصصی نیروهای خدوم پلیس راه آهن بیش از 50تن ادوات ریلی کشف و تحویل اداره کل راه آهن گردیده است.

رئیس پلیس راه آهن اراک انجام اقدامات کارشناسی و هدفمند را از دیگر اقدامات پلیس راه آهن در اراک دانست و گفت:با توجه به اینکه وقوع جرم و کشف جرم به موجب براهین عقلی و نقلی هزینه بر و زمان گیر خواهد بود بر این اساس پیشگیری از جرم بسیار  کیفی تر اساسی تر و بهتر از کشف جرم می باشد که در این رابطه پلیس راه آهن اراک با کشف نقاط پر خطر و تعامل با اداره کل راه آهن، ادوات ریلی رها شده در خطوط ریلی را جمع آوری و در ایستگاه های دارای پلیس مستقر ،منتقل کرد که کاهش چشمگیری در وقوع سرقت به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: شاخص 97 درصدی در حوزه کشف سرقت یکی از اقدامات ارزشمند پلیس راه آهن اراک بوده که با انجام اقدامات عملیاتی  فاصله وقوع جرم تا کشف را به حداقل رسانده است.

سرهنگ منتظر از راه اندازی مرکز مانیتورینگ دوربین های نظارتی در راستای هوشمند سازی پلیس راه آهن اراک خبر داد و گفت: پلیس راه آهن اراک با رصد و برقراری ارتباط تصویری لحظه ای تلاش می نماید امنیت خطوط ریلی و مسافران به نحو مطلوب صیانت و ارتقا یابد.

افزایش 390درصدی کشف مواد مخدر در خطوط ریلی نسبت به سال گذشته

رئیس پلیس راه آهن اراک خاطرنشان کرد: امروز با اشراف اطلاعاتی و بهره گیری از ظرفیت های بالقوه موجود شاهد افزایش 390درصدی کشف مواد مخدر ویژه خطوط  ریلی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته هستیم که با نظارت مستمر و میدانی و هوشمند این پلیس تخصصی به نتیجه رسیده دنبال می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات