سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

برف و باران ۳ روزه در ۲۴ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران طی امروز تا جمعه در ۲۴ استان نسبت به کولاک برف، آبگرفتگی معابر و احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد هشدار داد.
کد خبر: ۹۳۲۳۶۸۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی به کشور، بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق خبر داد.

براساس اطلاعیه‌ این سازمان، سامانه بارشی از صبح امروز چهارشنبه تا اواخر وقت روز جمعه در کشور فعال است و باعث بارش باران و برف، رخداد مه و کاهش دید افقی و در مناطق جنوبی بارش باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد وقوع تگرگ خواهد شد.

بر اثر این سامانه بارشی امروز در استان‌های مازندران، گلستان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، نوار غربی اصفهان، اردبیل شاهد بارش برف و باران هستیم.
طی روز پنجشنبه برای استان‌های اردبیل، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، مازندران، اصفهان، خوزستان، بوشهر، لرستان، هرمزگان، یزد، ایلام، شمال سیستان و بلوچستان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم و روز جمعه شمال سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و شمال هرمزگان شاهد بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

این سامانه بارشی باعث اختلال در تردد، احتمال تاخیر یا لغو پروازها، کولاک در گردنه های برفگیر و کوهستان، احتمال آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها، تابلوها بنرهای تبلیغاتی، وقوع صاعقه، احتمال آب گرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه ها، احتمال بهمن در مناطق مستعد خواهد شد.

سازمان هواشناسی همچنین در مورد تاکید کرد: از امروز وزش باد شدید تا خیلی شدید (سرعت متوسط بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر برساعت) در استان‌های البرز، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، نیمه شمالی یزد، شمال اصفهان، هرمزگان، قم، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و فردا در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان به وقوع خواهد پیوست.

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: سامانه شمالی در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید و سامانه جنوبی در استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، غرب هرمزگان و ارتفاعات کرمان سبب بارش باران، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش امروز در استان گیلان خواهد بود، گفت: طی فردا بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در سایر مناطق واقع در نیمه جنوبی به‌جز جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌ها ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: طی روز شنبه در برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امروز به‌دلیل وزش باد شدید احتمال وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های شمالی البرز وجود دارد، گفت: دمای هوا طی امروز و فردا در شمال شرق بین ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتیگراد و از روز پنجشنبه تا جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب، شرق و جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی امروز و فردا در جنوب شرق، شرق، بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و طی روز جمعه در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید خواهیم داشت که در برخی مناطق منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با کاهش دما، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه نیز ابری همراه با مه صبحگاهی، گاهی بارش پراکنده و به‌تدریج کاهش ابر و کاهش دما با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

 
ارسال نظرات