معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: با شناخت شیوه‌های دشمن در فضای مجازی و با گسترش سواد رسانه‌ای باید مقابل هجوم دشمن ایستاد و از تاثیر گذاری منفی بر افکار جوانان جلو گیری کرد.
کد خبر: ۹۳۲۳۷۱۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

 به گزارش  خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین اختتامیه دومین جشنواره یاران ولایت گفت: به رغم تمامی محدودیت‌های موجود شاهد اقدامات بسیار خوب و جهادی در سازمان عقیدتی و معاونت فرهنگی و روابط عمومی ودجا هستیم که جای قدردانی دارد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع اظهار داشت: در اجرای طرح یاران ولایت بیش از ۱۶ هزار نفر در رشته های مختلف فرهنگی و هنری با هم به رقابت پرداختند که این آمار تعداد شرکت کنندگان، رکوردی بی نظیر در این شرایط ویژه (کرونا) است.

امیر شعبانیان با اشاره به محدودیت های کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی تصریح کرد: در این ارتباط تهیه و توزیع بسته های فرهنگی، توسعه مشاوره فردی و ارتباطات تلفنی، اجرای برنامه های متنوع در کانال های مختلف با تولید محتوا برای فضای مجازی، برگزاری دوره های آموزشی مختلف متناسب با سن و جنسیت دانش آموزان عزیز از دیگر اقدامات فرهنگی و اجتماعی این طرح بوده که به نحو شایسته‌ای به انجام رسید.

وی گفت: این طرح در اجرای فرامین مقام معظم ولایت و فرماندهی معزز کل قوا در سه حوزه تحصیل و علم آموزی با هدف ارتقاء سطح علمی و تخصصی فرزندان، تهذیب و خودسازی و توجه به معنویت با هدف تلاش در جهت تقویت بنیان‌های اعتقادی و افزایش آمادگی جسمی و روحی و تفریح که نیاز جوانان و هدف اصلی این طرح است به اجرا در آمد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: امروزه در عصر انفجار اطلاعات هستیم و بسیاری از دانش‌ها و آموزه‌ها را نیاز داریم که در اختیار جوانان ما قرار گیرد.

امیر شعبانیان با اشاره به بیانات مقام معظم ولایت در خصوص فضای مجازی گفت: فضای مجازی همان فضای واقعی جامعه است زیرا فضای مجازی یک شمشیر و تیغ و دو لبه به شمار می رود که باید مراقب آن بود.

گرچه فضای مجازی دارای قابلیت های خوبی هم می تواند باشد اما در حال حاضر متاسفانه به ابزاری جهت برنامه های دشمن در زمینه بی هویت کردن جوانان ما تبدیل شده است. از این رو لازم است که ما نسبت به این هدف دشمن هوشیار باشیم و بدانیم که چگونه می توان از خطرات و آسیب های فضای مجازی از این حیث مصون ماند.

سرتیپ شعبانیان ادامه داد: دشمن در فضای مجازی مشکلات کوچک را بزرگ و موفقیت ها را کوچک جلوه می دهد. با شناخت شیوه‌های دشمن در فضای مجازی و با گسترش سواد رسانه‌ای باید مقابل هجوم دشمن ایستاد و از تاثیر گذاری منفی بر افکار جوانان جلو گیری کرد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تصریح کرد: دشمنان ما تمام هجمه خود را به کار بسته‌اند که انقلاب اسلامی و تأثیر آن در جهان را محدود کنند و در این راستا با سرمایه‌گذاری گسترده بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت و فضای مجازی تلاش دارند با تسخیر اذهان اجتماع به اهداف خود دست یابند.

وی افزود: آنچه مهم است این که ما باید بتوانیم هویت دینی جوانان را تقویت کرده و معیارها و ارزش ها را به آن ها عرضه کنیم.

وی ادامه داد: در فضای مجازی نیاز به تولید محتوای بیشتر و حضور پررنگ تر را داریم که انشالله با توجه به برنامه های سازمان عقیدتی سیاسی و معاونت فرهنگی و روابط عمومی در این عرصه موفق خواهیم بود.

ارسال نظرات