محمدی گفت: اقدامات زیرساختی مختلفی نظیر تولید محتوا در قالب تولیدات چندرسانه‌ای در راستای برنامه‌های گام دوم کنگره در دستور کار قرار گرفت که در این راستا تولید سریال شهید آنجفی در دستور کار است.
کد خبر: ۹۳۲۳۷۸۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛  سید «جواد محمدی» مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله در نشست تخصصی با دکتر فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما با موضوع ساخت سریال «عمو رحیم» (شهید رحیم آنجفی) گفت: کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی است که بیش از ۶ سال در سطح استان فعالیت دارد و مهمترین برنامه های اجرایی آن در سال های ۹۷ و ۹۸ با اجلاسیه های تخصصی انجام شد.

محمدی اظهار کرد: یکی از راهبردهایی که از ابتدای برنامه ریزی و تدوین سیاست های کنگره در دستور کار قرار گرفت ادامه کار کنگره بعد از اجلاسیه اصلی بود که خوشبختانه امروز بعد از گذشت یک سال از اجلاسیه اصلی شاهد انجام اقدامات خوبی در ذیل کنگره با عنوان گام دوم هستیم.

وی ادامه داد: یک مسئله ای که برای ادامه راه عظیم کنگره شهدای استان باعث شد ادامه کنگره اهمیت بیشتری به خود پیدا کند بیانات مقام معظم رهبری برای ادامه کار بود که یک تکلیف مهم در این راستا برایمان قرار داده است.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله گفت: خوشبختانه اعضای ستاد و شورای سیاست گذاری کنگره شهدای استان همواره بر ادامه اقدامات کنگره تاکید دارند و بیانات مقام معظم رهبری را به عنوان یک راهبرد عملیاتی می دانند.

محمدی افزود: در گام دوم کنگره برنامه های متنوع و مختلفی در دستور کار بوده که مهمترین آن برگزاری اجلاسیه خادمین شهدا بود و البته بعد از آن با شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم که محدودیت هایی را برای برنامه های حضوری ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در راستای برنامه های گام دوم کنگره اقدامات زیرساختی مختلفی همچون تولید محتوا در قالب تولیدات چند رسانه ای در دستور کار قرار گرفت که امروز با توجه به نیازی که احساس می شود تولید سریال شهید والامقام "رحیم آنجفی" در دستور کار قرار گرفت.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله گفت:سریال عمو رحیم با مشارکت مرکز سیمای استان‌ها در دستور کار قرار گرفت که در این راستا نشستی در معاونت استان‌های صداوسیما جمهوری اسلامی ایران با حضور سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله ، سیدعباس فاطمی رئيس مرکز سیمای استان‌ها در معاونت استان‌های صداوسیما جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل غلامی مسئول کارگروه تبلیغات هنری ستاد کنگره ، اسرافیل علمداری مشاور رئیس مرکزسیمای استانها و علیرضا رستگاران مدیر سرویس های خطي معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما برگزار شد.

محمدی خاطرنشان کرد: با توافقاتی که در این جلسه صورت گرفت مقرر شد نشست های تخصصی با حضور کارشناسان فنی و نخبگان در حوزه فیلم سازی در آینده نزدیک برگزار شود و به زودی ساخت سریال به مرحله عملیاتی وارد شود.

سردار شهید آقا رحیم آنجفی در یکی از روستاهای اراک به نام مرزیجران در دهم اردیبهشت ماه ۱۳۳۲ در خانواده‏ای مذهبی چشم به جهان گشود،در بهمن ماه ۱۳۵۷ از اولین نیروهای انقلابی بود که برای تشکیل کمیته در محل مسجد آقا ضیاءالدین اراک تلاش نمود،در عملیات طریق‏القدس و فتح‎بستان و پس از آن در عملیات‌های فتح المبین، بیت المقدس، رمضان و محرم شرکت کرد. از ویژگی‏های خوب او، توفیق در برقراری ارتباط عاطفی با نیروها بود و تمام رزمندگان جبهه او را دوست داشتند و او را «عمو رحیم» خطاب می‌کردند،درلشکر ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) مسئولیت تیپ یکم را بر عهده گرفت. در همان زمان در عملیات والفجر ۳ با شجاعت تمام در تک و پاتک‏های دشمن در مهران، هدایت تیپ را با لیاقت و دلیری انجام داد،عملیات والفجر ۴ در پنجوین عراق آخرین حضور زمینی سردار شهید بود و او در پنجمین روز از آبان ماه ۱۳۶۲با تیر دشمن به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید بر دوش هزاران نفر از مردم شهید پرور اراک در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات