خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان:

آذربایجان غربی در موضوع وحدت اقوام حرف اول را می زند

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در موضوع وحدت اقوام و پیروان ادیان در منطقه حرف اول را می زند.
کد خبر: ۹۳۲۳۷۸۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، سرهنگ پاسدار تقی نجمی امروز در دوره آموزشی بصیرتی پرچمداران دین و اندیشه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی سپاه شهدای استان با حضور امام جمعه اهل سنت ارومیه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور و با حضور جمعی از روحانیان سنی استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مولفه هایی که برای کشور قدرت زایی می کند وحدت است، اگر وحدت نباشد نمی توانیم به اهداف موردنظر برسیم که خوشبختانه وحدت عملی و واقعی را در ایران اسلامی به ویژه آذربایجان غربی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه، جبهه مقاومت اعم از فلسطین، لبنان، افغانستان و ... در سایه وحدت شکل گرفتند، ادامه داد: جبهه مقاومت ایران اسلامی با حضور منسجم شیعه و سنی شکل گرفته حتی مسیحیان هم در این زمینه نقش آفرینی می کنند و در مقابل استکبار قد علم کردند و خاورمیانه را در مقابل تهدیدات فرامنطقه‌ای حفظ کردند.

این مسئول با بیان اینکه آذربایجان غربی در وحدت اقوام و پیروان ادیان در منطقه حرف اول را می‌زند، گفت: شیعه و سنی با هم همسایه هستند و بده بستان می‌ کنند و در عمل نشان دادند که در صورت نیاز باهم یدواحد هستند و هدف اصلی شان این است که دشمن اصلی مان اسرائیل را خار و زبون کنند.

وحدت مردم آذربایجان غربی در کشور زبانزد است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حجت الاسلام قریشی در این همایش گفت: مردم استان ما خوشبختانه با صمیمیت، اخوت و برادری کنار هم هستند و از این رو بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمن خنثی شده است و این همدلی در سایه روشنفکری و هوشمندی علما به دست آمده است.

قریشی اضافه کرد: در صورت حفظ وحدت و همدلی موجود نه تنها منطقه ما بلکه کشورمان در مقابل هجمه ها و برنامه های شوم دشمن حفظ خواهد شد.

این مسئول گفت: تا وقتی که وحدت و همدلی هست، مسلمانان خواهند توانست که سرنوشت خودشان را تعیین کنند ولی چنانچه تفرقه حاکم شود، امورات شان دست دشمنان آنها خواهد افتاد.

وی ادامه داد: روحانیان به عنوان پرچمداران مکتب اسلام باید نسبت به عوامل تفرقه هوشیار باشند و در مواجهه با آن اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار