خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد
همدان-معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع)همدان از افتتاح ۱۱ پروژه آبرسانی روستایی تحت نظر قرارگاه پیشرفت و آبادانی با هزینه‌کرد ۸۰ میلیارد تومان در هفته استانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۳۸۴۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰

افتتاح ۱۱ پروژه آبرسانی روستایی به‌مناسبت هفته استانی دفاع مقدس در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی رستمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۹ تا ۱۵ اسفند ماه به عنوان هفته استانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان همدان نامگذاری شده است، اظهار داشت: هر موضوعی به۴۰ سالگی برسد تازه به بلوغ رسیده است و عدد۴۰ در اسلام ارزش بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه مناسبت‌های مختلفی در۴۰ سالگی پشت سر گذاشتیم از جمله سپاه و تاسیس بسیج افزود: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، دفاع مقدسی که امروزاستقلال، آزادی، صلابت و... را مدیون همین دفاع مقدس هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس ذخیره‌ای است تمام ناشدنی و در جایی می‌فرمایند ۸ سال دفاع مقدس ما صرفا یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کنند، آن را استخراج و مصرف و سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: ما در دفاع مقدس مدیریت جهادی، روحیه جهادی، خودباوری و روی پای خود ایستادن را یاد گرفتیم و اینکه به خود متکی باشیم و امروز تمام جهان به ما افتخارمی‌کنند.

رستمی گفت: در ۴۰ سالگی دفاع مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۴۰ هفته را تعریف کرده و به هر استان یک هفته اختصاص یاففته است و به برخی از اقشار یک هفته تعلق گرفت که از ابتدای سال از سوم خرداد ماه شروع و تا پایان سال ادامه دارد که به استان همدان از 9 تا 15 اسفند ماه هفته استانی گرامیداشت ۴۰ ساله دفاع مقدس را اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه شعار محوری این هفته «همدان دارالمومنین و دارالمجاهدین» است، تصریح کرد: هدف از گرامیداشت و اجرای این برنامه‌ها حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ انقلابی ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: تبیین نقش و اهمیت دفاع مقدس به عنوان درخشان‌ترین قطعه تاریخ چند هزار ساله ایران و ارزش‌های حاکم بر دفاع مقدس و آنچه موجب تحقق حماسه‌های بی‌نظیر دوران دفاع مقدس شده و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و تاثیرات سرنوشت ساز آن برفرهنگ، اقتصاد، قدرت دفاعی و امنیتی و‌‌... و نقش بی‌بدیل بسیج دردوران دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهدای شاخص دفاع مقدس از اهداف برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی به مناسبت این هفته و پخش مستندهای فاخر پیرامون دفاع مقدس از صداوسیمای مرکز همدان و کشوری ادامه داد: مستند «سجاده آسمانی» در خصوص اولین و آخرین نمازجمعه‌ای که در کشوربمباران شد که مربوط به همدان است، مستند «ساکن خانه‌های قدیمی» در خصوص به شهید مدنی و ائمه جمعه همدان، مستند «نقش زنان در دفاع مقدس» با محوریت خانم دباغ فرمانده سابق سپاه از جمله این برنامه‌ها است.

رستمی پخش مستند «کمان ۹۹» حمله ۹۹ هواپیما از پایگاه نوژه در روز اول جنگ تحمیلی و مستند شهید شاخص دانشجوی ملایری شهید رشته پزشکی شهید «احمدرضا احدی»، مستند «سه هم رزم جانباز کبودرآهنگی»، مستند «نقش روستاها در دفاع مقدس»، مستند «خون نامه ۱۹ شهید تویسرکانی»و مستند «نقش همدان درآزادسازی کردستان» را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی با اشاره به پخش مستند «شاهد بهار» درباره نقش شهید شهدای مدافع حرم شهید «میلاد مصطفوی» در جنگ سوریه ابراز داشت: پخش مستند شهید شاخص دانش‌آموز شهید «رضایی» در اسدآباد که فرمودند «در تشییع جنازه من پرچم آمریکا به آتش بکشانید که همه مردم بدانند من ضد آمریکا و تابع ولایت فقیه هستم» نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع)استان همدان گفت: صدا وسیما نیز برنامه‌های خوبی را پیش بینی کرده که از جمله آنها ۶ برنامه در معبر چهلم است که از رده‌های نیروهای مسلح از پایگاه نوژه، تیپ قهرمان، شهربانی سابق، لشکر انصارالحسین (ع) در این برنامه حضور دارند و پنج برنامه گفتگو ویژه خبری نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ویژه برای شهید «قهاری سعید» و شهید «حاج میرزا سلگی» از دیگر برنامه‌های این هفته است، گفت: بازخوانی عملیات والفجر ۲، برگزاری یادواره شهدا در بسترفضای مجازی، تبیین دستاوردهای ۴۰ساله دفاع مقدس به صورت موشن گرافیک و... در فضای مجازی برگزار می‌شود.

رستمی عنوان کرد: انتشار وصیت نامه شهدا در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های استان و روزنامه‌های محلی، تبیین نقش اقشار مختلف بسیج، اجرای رزمایش ثامن ۸ و بصیرت‌افزایی در فضای مجازی در سطح پایگاه‌های مقاومت به صورت گسترده انجام می‌شود.

وی افزود: اجرای نهضت کمک مومنانه در طول هفته، افتتاح ۱۱ پروژه آبرسانی روستاهای تحت نظر قرارگاه پیشرفت و آبادانی با هزینه‌کرد ۸۰ میلیارد تومان نیز از دیگر برنامهم‌ها است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع)استان همدان عنوان کرد: اعزام گروه‌های جهادی برای محرومیت زدایی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم در سطح نواحی و حوزه‌های مقاومت و رونمایی ازچندجلد کتاب در باغ موزه دفاع مقدس نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی ازدیوارنگاری شهدای مدافع حرم کشوردر باغ موزه همدان گفت: حضور فرماندهان و پیشکسوتان نیروهای مسلح در صداوسیما و فضای مجازی، اختتامیه جشنواره تمدن‌ساز ان مربوط به بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی، انتشار ویژنامه نقش همدان در دفاع مقدس در رسانه‌های مکتوب توسط بسیج رسانه صورت می‌گیرد.

رستمی با بیان اینکه تهیه و تدوین برنامه با موضوع نقش زنان در پشتیبانی در جنگ با محوریت خانم دباغ با مدیریت بسیج جامعه زنان انجام می‌شود، گفت: افتتاح پروژه کرامت نهاوند، برگزاری کنگره شهدای دانشجو درهفته استانی همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از اطلس لشکر انصارالحسین (ع) در دفاع مقدس توسط حفظ آثار، گفت: تهیه و توزیع ۱۸ مورد جهیزیه توسط سپاه انصارالحسین (ع)، راه اندازی و اجرای اردوی راهیان نور مجازی دانش آموزی، اجرای سرود زنده در میادین اصلی شهر و اجرای طرح مهرولایت نیز از برنامه‌های هفته استانی ۴۰ سالگی دفاع مقدس در سطح استان است.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات