رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

مشکلات امروز ناشی از بی‌توجهی به قرآن است/ در ادارات جایگاه مناسب برای اقامه نماز ایجاد شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی با بیان اینکه در ادارات جایگاه مناسب برای اقامه نماز ایجاد شود، گفت: مشکلات امروز ناشی از بی‌توجهی به قرآن کریم است.
کد خبر: ۹۳۲۳۸۶۱
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با اجلاس استانی نماز در یزد که با حضور مسئولان استان در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، گفت: دولت از دو ماه مانده به عید نوروز برای بحث میوه، مرغ و دیگر مباحث جلسات متعددی تشکیل می‌دهد و مجموعه‌های حوزوی و ائمه جمعه و جماعت نیز می‌توانند دو ماه مانده به ماه مبارک رمضان برای مهجوریت قرآن کریم برنامه‌ریزی و آن را در جامعه احیا کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اگر قرار است برای قرآن کریم برنامه‌ریزی صورت گیرد، وقتش الآن است، اضافه کرد: با سبقه‌ای که از استان یزد سراغ داریم می‌توانیم در یک ماه و نیم مانده به ماه رمضان، جلسات قرآنی را در این استان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ما به‌خوبی قرآن کریم را عرضه نکردیم، افزود: اسلام برای تمام موارد در زندگی ما برنامه داشته و سخن گفته است تا ما بتوانیم به‌خوبی و درستی زندگی کنیم.

قرائتی با تأکید بر اینکه مشکلات امروز ما به علت بی‌توجهی به قرآن کریم است، گفت: ما باید برای هر صنفی تفسیری نوشته شود تا همه بتوانند قرآن کریم را به‌خوبی متوجه شده و در زندگی خود به آن عمل کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه جایگاه برگزاری نماز در ادارات باید شایسته و مناسب باشد، اضافه کرد: ما در ادارات باید جایی شایسته و مناسب را برای اقامه نماز در نظر بگیریم نه اینکه در هرجایی شد آن را جایگاه اقامه نماز بیان کرد.

وی با بیان اینکه گروه تواشیح در هر شهری وجود دارد، ولی گروه اذان وجود ندارد افزود: باید نسبت به انتخاب افراد در مساجد و فعالیت آن‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشیم تا بتوان نسل‌های جوان را با شور و اشتیاق به سمت مساجد روانه کرد.

قرائتی در پایان به نبود نمازخانه در برخی از مدارس یزد اشاره کرد و گفت: استان یزد اینکه نمازخانه در مدارس وجود ندارد بدون شک با همکاری مجموعه‌های مختلف در این استان دارالعباده می‌توان این مشکل را حل کرد.
ارسال نظرات