مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: اگر مهارت و فن در کنار دانش انجام شود و سطح مهارت فنی افراد افزایش پیدا کند، افراد کارآفرین خواهند شد و نیازی به استخدام در نهادهای دولتی نخواهند داشت.
کد خبر: ۹۳۲۳۸۸۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالمجید دوراهکی در نشستی با اسماعیل عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و باقر کریمی دبیر شورای سیاستگذاری سمای این استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر طی سه سال گذشته گام‌های بزرگی در راستای توسعه دانش و مهارت بین جوانان برداشته است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با وجود شیوع ویروس کرونا توانسته هویت خود را در برگزاری کلاس‌های آنلاین حفظ کند و تلاش دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان بوشهر در راه‌اندازی مدرسه کسب و کار ستودنی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار کرد: چالش اصلی جامعه ما، موضوع بیکاری جوانان است و رسالت ما آموزشی‌ها علاوه بر ارتقای علمی و آموزشی افراد، پیداکردن راه‌حل مناسب برای ایجاد زمینه‌ای برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان بوشهر برای اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری است.

دوراهکی افزود: یکی از جوامع هدف ما در فنی و حرفه‌ای، جامعه دانشجویی است و علاوه بر دانشگاه، نیروهای مسلح را نیز داریم و آنجا مهارت‌آموزی را پیگیری کرده‌ایم.

مهارت و فن در کنار دانش انجام شود

وی توضیح داد: اگر مهارت و فن در کنار دانش انجام شود و سطح مهارت فنی افراد افزایش پیدا کند، افراد کارآفرین خواهند شد و نیازی به استخدام در نهادهای دولتی نخواهند داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و ... گویای آن است که هنوز جای خالی مهارت‌های  بسیار زیادی  در استان وجود دارد و باید دانش فنی را بین  دانش‌آموزان و دانشجویان ارتقا دهیم.

دوراهکی با اعلام حمایت از طرح و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اختیار تام درباره استفاده از فضا، تجهیزات و امکانات فنی و حرفه‌ای دارد، امیدواریم بتوانیم در آینده آموزش را در مدارس استان بوشهر ارتقا دهیم.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای این استان امضا شد.

انتهای پیام/ به نقل از پایگاه خبرگزاری آنا 

ارسال نظرات
پر بیننده ها