مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مطرح کرد
ساری-حجت الاسلام تسخیری افزود: پیامبر (ص) فرمودند: اولین کاری که به حضرت سفارش کردند این بود که وقتی دیدی مردم مشغول کار‌های مستحبی هستند تو مشغول کار‌های واجب باش.
کد خبر: ۹۳۲۳۸۸۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در جمع  پایوران و سربازان سپاه شهرستان بابل ضمن تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (علیه السلام) با اشاره به سفارش و توصیه پیامبر (ص) به حضرت امیر (علیه السلام) گفت: پیامبر (ص) به حضرت علی (علیه السلام) گفتند، ششصد هزار گوسفند میخواهی یا ششصد هزار دینار و یا ششصد هزار کلمه میخواهید؟ امیرالمومنین علی (علیه السلام) گفتند من ششصد هزار کلمه میخواهم. پیامبر (ص) فرمودند که من ششصد هزار کلمه را در شش جمله  برای تو خلاصه می کنم.

حجت الاسلام تسخیری افزود: پیامبر (ص) فرمودند: اولین کاری که به حضرت سفارش کردند این بود که وقتی دیدی مردم مشغول کار‌های مستحبی هستند تو مشغول کار‌های واجب باش.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه اضافه کرد: پیامبر (ص) دومین کاری که به حضرت سفارش کردند این بود که وقتی دیدی  مردم مشغول دنیا هستند و به چیزی دیگری فکر نمی‌کنند، تو کاری انجام بده که به درد آخرتت بخورد.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه مال دنیا برای دنیا است و جز یک کفن کسی از این دنیا نمی‌برد، خاطرنشان کرد: سومین سفارش پیامبر به امام علی (علیه السلام) این بود که اگر دیدی حلقه زدند جماعتی دور هم حلقه زدند و معایب دیگران را می‌گویند، تو بنشین و معایب خود را بشمار.  

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه داد: اگر مردم در حال زینت کردن دنیا هستند تو آخرت خود را مزین کن، این چهارمین سفارش پیامبر (ص) به حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) بود.

حجت الاسلام تسخیری عمل صالح انجام دادن را از کار‌های خیر برای آخرت برشمرد و افزود: صدقه دادن، دستگیری از نیازمندان، برآورده کردن نیاز‌های مردم، رفع مشکلات نیازمندان همه این کار‌ها باعث می‌شود که آخرت خودرا زینت ببخشیم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا پنجمین سفارش پیامبر (ص) به حضرت را گفت: وقتی دیدی مردم کار زیاد می‌کنند، اما خروجی ندارد، اما تو به درستی کار کن و خوب و خالصانه عمل کن.

به گفته حجت الاسلام تسخیری ششمین  سفارش رسول الله (ص) به حضرت امیر (علیه السلام) این بود که وقتی دیدی مردم  برای رفع مشکلات خود به دیگران مراجعه می‌کنند تو برای باز شدن گره مشکلات خود به خدا مراجعه کن.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها