خبرهای داغ:
همدان-مدیرکل انتخابات استان همدان گفت: حضور در انتخابات پشتیبان انقلاب است که مردم سالاری مردم در ایران را می‌رساند.
کد خبر: ۹۳۲۳۹۴۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱

حضور در انتخابات پشتیبان انقلاب استبه گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالقاسم الماسی در اولین جلسه اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر اظهار داشت: انتخابات پدیده‌ای سیاسی و اجتماعی است که در معیشت روزمره و زندگی مردم تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: حضور در انتخابات پشتیبان انقلاب است که مردم سالاری مردم در ایران را می‌رساند، هر گاه مشارکت مردمی بیشتر بوده نظام بهتر عمل کرده است.

مدیرکل انتخابات استان همدان با بیان اینکه وظیفه ما آن است که فضا را برای مشارکت و حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم کنیم، گفت: در این صورت می‌توانیم انتخابات مشارکتی را شاهد باشیم تا سلامت و امنیت انتخابات را تضمین کند.

وی ادامه داد: باید طوری عمل کنیم که از توطئه دشمنان ایران که سعی دارند از طریق اقتصاد مردم را ناامید کنند، جلوگیری کنیم.

الماسی با بیان اینکه وظیفه ما اجرای صحیح انتخابات است که باید حقوق رأی دهنده و رأی گیرنده حفظ شود، افزود: اتهام به تنهایی نمی‌تواند عامل رد صلاحیت باشد مگر اینکه طبق قانون محکوم شده باشد.

وی با اشاره به اینکه افراد باید مدارک و اسنادشان معتبر باشد و از مراجع چهارگانه تایید یا رد صلاحیت شوند، افزود: انتخابات شوراهای شهر در دو مرحله ثبت‌نام می‌شوند.

مدیرکل انتخابات استان همدان ابراز داشت: ثبت‌نام شوراهای شهر توسط فرمانداری از ۲۰ اسفند ماه سال 99 آغاز می‌شود و ثبت‌نام در شوراهای روستا در بخشداری‌ها و از ۱۶ فروردین ماه 1400 آغاز شده و به مدت هفت روز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به شکایات در یک مرجع بالاتر رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: در این دوره دو انتخابات برای عشایر نیز داریم.

الماسی با بیان اینکه انتخابات این دوره به خاطر کرونا متفاوت است، گفت: این دوره از انتخابات از طریق اپلیکیشن و ثبت‌نام و همچنین دفاتر پیشخوان و فرمانداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی روستاها متاسفانه ثبت‌نام نمی‌کنند، افزود: امیدواریم در همه روستاها انتخابات برگزار کنیم.

مدیرکل انتخابات استان همدان با تأکید بر آموزش افراد برای برگزاری انتخابات عنوان کرد: با انجام انتخابات الکترونیک کار بر ما راحت‌تر می‌شود و تسلط به قانون به ما در اجرای این رسالت کمک زیادی می‌کند که مربوط به آموزش است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات