از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون؛

بنیاد مستضعفان 10 میلیارد تومان به آسایشگاه خیریه کهریزک اهدا کرد

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، در چهارمین مرحله از کمک های مومنانه به آسایشگاه خیریه کهریزک، مبلغ 2 میلیارد تومان به این مجموعه اهدا کرد.
کد خبر: ۹۳۲۳۹۷۴
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

به گزارش  خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج، همزمان با روز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، پیش از ظهر پنجشنبه به طور سرزده از آسایشگاه خیریه کهریزک دیدن کرد و در جمع هیات مدیره و هیات امنای موسسه خیریه کهریزک از واریز مبلغ دو میلیارد تومان به حساب موسسه خیریه کهریزک برای مقابله با ویروس کرونا و کنترل این بیماری خبر داد.

 سیدپرویز فتاح پس از قرائت فاتحه بر مزار دکتر حکیم زاده بنیانگزار آسایشگاه کهریزک گفت: حضور در جمع سالمندان و پرسنل زحمت کش این مجموعه که با عشق به مددجویان آسایشگاه خدمت می کنند به انسان انرژی و روحیه خدمت مضاعف می دهد.

وی اظهار داشت: برای حضور در این آسایشگاه نیازی به هماهنگی قبلی نیست و من هر وقت برای انجام کاری در نزدیکی این منطقه حضور پیدا کنم حتما به آسایشگاه کهریزک هم سر می زنم.

وی تصریح کرد: تجسم اینکه یک هفته از افرادی که توانایی انجام کارهای خود را ندارند پرستاری کنیم، ناخن های آنها را بگیریم، آنها را استحمام کنیم، پوشینه های آنان را تعویض کنیم و... بسیار سخت است، چه رسد به اینکه بیش از 20 سال هر روز این کار را انجام دهیم و پرسنل زحمت کش آسایشگاه کهریزک سالهاست که به مددجویان سالخورده و معلول خدمت می کنند و ما امروز برای ارج نهادن به تلاش ها و ایثارگری های شما عزیزان در این مکان حضور پیدا کرده ایم.

صحبت های رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، به عطر آیات قرآنی متبرک شد و گفت: «...عَنِ النَّعِیمِ» خدمت کردن به افراد نیازمند از نعمت های بسیار بزرگ خداوند است که در اختیار انسان قرار می گیرد.

مهندس فتاح خاطرنشان کرد: در قیامت از انسان می پرسند که در دنیا چه کاری برای مردم انجام داده اید؛ هیچ کس در برابر این پرسش خداوند مصون نخواهد بود و همه در مورد این موضوع مورد سئوال قرار خواهند گرفت.

وی افزود: خداوند بسیار مهربان است و آسان ترین راه را برای رسیدن بندگان خود به بهشت فراهم کرده است. بهترین راه رسیدن به بهشت موعود هم خدمت به مردم و نیازمندان است.فتاح ادامه داد: پهنای بهشت به اندازه سماوات و ارض است و در این پهنای بهشت، جهنم جایی ندارد.

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، آسایشگاه کهریزک را شجره طیبه و عزت ملی و فخر ایرانی دانست و افزود : ما کمک به آسایشگاه خیریه کهریزک و سایر افراد نیازمند همانند افراد کولبر، صیادانی که در شرایط کرونایی به دلیل محدودیت های اجتماعی برای امرار معاش با مشکل مواجه هستند و نیز اتباع بیگانه را رها نمی کنیم، حتی اگر اعلام نیازی صورت نگرفته باشد.

مهندس فتاح در دیدار با هیات مدیره و هیات امناء موسسه خیریه کهریزک تاکید کرد:  خدمت به افراد نیازمند جامعه نعمتی است که از جانب خداوند به بندگان هدیه شده است، و قطعاً تمامی اعمال انسان در این مسیر به خودش باز می گردد واین خود انسان است که آخرت خود را با دستان خویش می سازد .

تشکیل کمیته بحران و کنترل کرونا

دکتر احمدی، مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک نیز درسخنانی با اشاره به اینکه 11 ماه از حضور ویروس منحوس کرونا در کشور می گذرد، اظهار داشت: مسئولان و مدیران آسایشگاه کهریزک با تشکیل کمیته بحران، ازشیوع گسترده این ویروس جلوگیری کردند و تلفات ما نسبت به کشورهای اروپایی که از امکانات دارویی و تجهیزات پیشرفته برخوردارند بسیار اندک و قابل مقایسه نیست و اسایشگاه کهریزک به عنوان یک الگو مطرح است. وی افزود: با مساعدت مردم نیک اندیش و با همکاری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، هلال احمر و سایر ارگان ها توانستیم بر این بحران غلبه کنیم و با اینکه میانگین سنی مددجویان ما 75 سال است و اکثر این افراد بیماری های زمینه ای دارند، توانستیم این بیماری را مهار کنیم و تلفات را به حداقل برسانیم.

کمک 10 میلیاردی بنیاد مستضعفان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون

  محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک نیز با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کهریزک اظهار داشت: بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی از اسفند ماه سال گذشته تاکنون مبلغ 10 میلیارد تومان طی چهار مرحله به اسایشگاه کهریزک کمک کرده است.

وی افزود: در مرحله اول اسفند سال 98 مبلغ دو میلیارد تومان و در مرحله دوم هم یک میلیارد تومان، در مرحله سوم مبلغ 5 میلیارد تومان و مرحله چهارم اسفند سال 99 مبلغ دو میلیارد تومان از سوی مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی برای مقابله با شیوع و کنترل بیماری کرونا کمک شده است.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد مددجویان خودکنترلی ندارند، خاطرنشان کرد: علاوه بر هزینه های پوشینه، دارو و تجهیزات، پرستاری و نگهداری از سالمندان، از آغاز شیوع کرونا تا کنون هزینه های سربار دیگری برای تهیه لوازم بهداشتی برما تحمیل شده است و ماهانه بیش از 100 هزار عدد ماسک، گان، دستکش،کلاه و... نیاز داریم . علاوه بر این، افرادی هم که با هماهنگی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای ملاقات عزیزان خود به اسایشگاه می آیند باید با استفاده از وسایل استریل و بهداشتی از قبیل گان، دستکش و کلاه وارد مجموعه شوند.   

صوفی نژاد گفت: در این مدت با همکاری وزارت بهداشت، 20 هزار و 218 مورد تست کرونا در اسایشگاه کهریزک انجام شده که از این تعداد 10 هزار و414 مورد مربوط به مددجویان و 9084 تست بر روی کارکنان آسایشگاه صورت گرفته که 1185 مورد مثبت بوده که این آمار به نسبت جمعیت و میانگین سنی آنها نشان دهنده تلاش حداکثری پرسنل مجموعه آسایشگاه کهریزک  در مهار ویروس کوید 19 بوده است.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از پیگیری های مهندس فتاح در رسیدگی به مشکلات این مرکز گفت: برای سپاسگزاری از نیک اندیشی و بزرگ منشی ایشان هرچه به دنبال لغت و واژه ای برای تکریم از شان و منزلت آقای مهندس فتاح می گردم در استفاده از لغات و واژه ها فقیر هستم و جملات نمی توانند این همه عزت و مناعت طبع را بیان کنند.

صوفی نژاد اظهار داشت: مهندس فتاح چه در زمانی مدیر کمیته امداد بود و چه در زمان حاضر که رئیس بنیاد مستضعفان است، منشاء برکات  و گره گشا بوده اند. ایشان در زمانی هم که وزیر نیرو بودند خدمات برجسته ای در این حوزه انجام داد . درآن زمان ما با تانکر آب سالم مورد نیاز خود را تهیه می کردیم. آقای فتاح برای تامین آب آشامیدنی سالم در اسایشگاه کهریزک سنگ تمام گذاشت و با احداث 13 کیلومتر خط لوله ، اسایشگاه کهریزک را به آب شهری سالم متصل کرد.

وی افزود: اینها نشانه شایستگی و اهلیت مهندس فتاح است که دین باوری و خداباوری را سرلوحه کار خود قرار داده است. او هیچگاه از دیگران طلبکار نیست بلکه بدهکارانه و بی منت به دیگران خدمت می کند. خدمات شایسته او را می توان در کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد، کولبران، ماهیگیران، مددجویان بهزیستی، خدمتگزاران محلات شهرداری، خادمان سازمان بهشت زهرا(س) و سایر اقشار مشاهده کرد.

 در حاشیه این دیدار، مهندس فتاح با اشاره به خدمات شبانه روزی پرسنل اسایشگاه خیریه کهریزک نسبت به تامین مسکن برای کارکنانی که فاقد مسکن بوده و یا بعد از سالها خدمت صادقانه هیچ سرپناهی ندارند، قول مساعد داد.

 

ارسال نظرات