خبرهای داغ:
با همیاری گروه های جهادی و بسیج سازندگی سپاه خرمشهر، همیاری مردم و خیرین، قرارگاه های جهادی چندین اردوی سازندگی، هدایای معیشتی و کارآفرینی در راستای محرومیت زدایی در خرمشهر صورت گرفت.
کد خبر: ۹۳۲۴۰۵۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

خرمشهر، شهر گمشده در دل هیاهوی بحران ها، شهری که سالهاست چشم انتظار یک منجی برای آبادانی است شهری در گوشه‌ای از جنوب کشور که زخمی کهنه دارد، زخمی از ناملایمات ها و تیرگی های جنگ، اما دل های مردمش به روشنی روز است، جایی که مردم مهمان نوازش هر غریبه ای را جذب خود می کنند تکه ای از خوزستان، سرزمین نخل و آفتاب، زمین گویای دلیرمردی مردمان این خطه است، خاک خونین شهر بوی شهدا و عطر دل انگیز شهادت را طنین انداز می کند، هنوزهم که سال ها از جنگ نابرابر رژیم بعث می گذرد آثار این زخم ها بر دل مردمان این شهر است و نقش گلوله ها رو دیوارهای آجری خانه ها خودنمایی می کند، محرومیت یک کلمه برای توصیف نیست برای مردم خرمشهر یک سبک زندگی بر اثر نابرابری ها شده است، اما جهاد هنوز هم زنده است، ساختن هنوز هم معنا می دهد، جوانان همین خطه بر می خیزند و دوباره تو را می سازند، تا نگین درخشان انگشتر جنوب ایران باشی، تصوری که نه خیلی دور است و نه خیلی نزدیک، اما شدنی می شود.

حالا جوانان جهادگر برخاسته و این خاک را طوطیای چشم می کنند، کیمیاگران عرصه سازندگی ابزار خدمت شان دستان توانگرشان و منابع شان مهر بسیجیان و خیرین است، می روند تا تبر به ریشه محرومیت بزنند و رویای ریشه کنی فقر را تعبیر کنند.

علی احسانی از جهادگران است ومسئول شورای جهادی، او از ۸۰ گروه جهادی شهرشان خرمشهر می گوید که رسالت شان خدمت و شهادت آرزویشان است.

لباس خدمت خاکی تن می کنند و نشان آن حک *همه باهم بسیج سازندگی* است.

آقای احسانی به همراه جوانانی که از همان خطه خرمشهر هستند چندین گروه جهادی را تشکیل داده و یک منطقه هدف محروم که شامل چندین روستا است را مدنظر قرار داده و کار شناسایی خانواده های محروم و مستضعف را انجام می دهند، خانواده هایی که ناملایمات های روزگار شرایط زندگی را بر آن ها دشوار کرده است، شاید تمام مشکلات شان با کار عمرانی و هدایای معیشتی حل نشود اما همین که روزنه ای از امید در دلشان روشن شود خود جای بسی امیدواری است.

سقف هایی که ترمیم شدند تا جای غم لبخند به جا بماند

احسانی از هزار متر همت جهادی برای ایزوگام ۱۲ سقف خانه از خانه های نیازمند روستاهای مصلاوی، شهرک سادات، سرحانیه و... گفت، فصل سرما و بارندگی ها با مشکلات سقف خانه ها همراه می شد و نگرانی را در دل این خانواده ها به وجود می آورد با این اقدام جهادی حالا این عزیزان با خیال آسوده زیر سقف خانه شان زندگی می کنند و دعای خیرشان بدرقه راه جوانان جهادی است.

۱
جویای نام نیستند می گویند قبل از حرف باید اهل عمل بود

این جوانان حرف شان در عمل شان نهفته است و برای مددجویان و خانواده های نیازمند در روستاهای کوی آریا، سرحانیه، محرزی شنه در خرمشهر کار ساخت ۴ خانه را به انجام رساندند(ساخت یک باب منزل توسط گروه جهادی امام حسین (ع)، یک واحد توسط گروه جهادی مسلم ابن عقیل) و در دهه مبارک فجر این خانه ها به صاحبان آن هدیه شد، هدیه ای که طعم شیرین خانه دار شدن را به مددجویان روستایی چشاند، این خانه ها با هزینه بیش از ۸۰۰ میلیون ریال برای هر واحد خانه به همت گروه های جهادی بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خرمشهر ساخته شد.

 

کارآفرینی با طعم سازندگی

سرهنگ دوم پاسدار محمد لویمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر از همت جهادی این جوانان بسیج سازندگی برای کارآفرینی گفت: این جوانان گروه های جهادی با مسئولیت علی احسانی عزم را برای کارآفرینی جزم کردند و کار گاه ساخت و فروش تیرچه و بلوک را در خرمشهر افتتاح کردند و از همین راه دو خانه مسکونی را کار تیرچه زنی آن را به انجام رساندند(با هزینه ۳۰۰ میلیون ریال) ، همچنین بیش از ۱۰ تنور و ۵ دستگاه سبزی خردکنی از طرف خیرین ودرمناطق مسیر جاده شلمچه و منطقه ام تلول در اختیار خانواده های نیازمند به ویژه بانوان قرار گرفت تا اشتغال خود را راه اندازی کنند و از این طریق تامین معاش کنند.

 

یاری مظلوم در زمان نیاز

علی احسانی از خانه ای که در اثر آتش سوزی آسیب دیده بود گفت و از همت جهادی برای تعمیر این خانه بیان کرد: این خانواده که از شوک وارده ناراحت بودند با یاری گروه های جهادی شهید سلیمانی و جهان آرا کار گچ کاری، رنگ آمیزی و برقکاری این خانه در خرمشهر به انجام رسید و موجب رضایت و دلگرمی شان شد.

 

مهربانی محدودیت ندارد

مسئول بسیج سازندگی سپاه خرمشهر از کمک های مومنانه در این شهرستان برای مردم محروم گفت و اظهار کرد: در راستای کمک های مومنانه و رزمایش های مواسات و همدلی برای رفع محرومیت با پیگیری نیروهای جهادی، ۳۰ جهیزیه به ۳۰ زوج جوان با مبلغ در حدود ۶ میلیارد ریال با همت خیرین و قرارگاه کربلا ، ۱۰۰۰ بسته معیشتی (مبلغ هر بسته ۴میلیون ریال) از خیرین، بنیاد برکت و قرارگاه کربلا و بیشتر از ۱۰۰ کیسه آرد (به مبلغ ۵۰ میلیون ریال) در مناطق مختلف و روستاهای خرمشهر توزیع شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها