امام جمعه یزد:

شرایط امروز کشور نیازمند بصیرت زینبی است

آیت‌الله ناصری با اشاره به بصیرت حضرت زینب(س) در برابر یزید و یزدیان گفت: شرایط امروز کشور ما نیز نیازمند بهره‌مندی از بصیرت زینبی(س) است.
کد خبر: ۹۳۲۴۱۰۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نما زجمعه این هفته شهر یزد با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب (س) بصیرت و دشمن شناسی حضرت زینب (س) را از ویژگی‌های شاخص ایشان دانست و گفت: لازمه تشخیص حق از باطل بصیرت است که از عاقبت اندیشی، ایمان و وفاداری نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بصیرت، آگاهی عمیق و باور قلبی است که از احاطه علمی و معرفتی، اشراف خبری، هوشیاری، تجربه و عاقبت اندیشی سرچشمه می‌گیرد، اظهار داشت: تشخیص حق از باطل در هر شرایطی است لازم و ضروری است و باید در برابر دوستان و دشمنان خود به این معنا دست پیدا کینم.

امام جمعه یزد با اشاره به بصیرت زینبی بیان کرد: حضرت زینب (س) در برابر یزید و یزیدیان هوشیار بود و دشمن را می‌شناخت و قدرت تشخیص بین حق و باطل داشت و قدرت تیزبینی و تحلیل او مثال زدنی بود.

ناصری تاکید کرد: در این دوران کشور ما در شرایطی قرار گرفته که نیاز به بصیرت زینبی داریم و باید بتوانیم بین حق و باطل تشخیص بدهیم و دوست و دشمن خود را بشناسیم.

وی با اشاره به تحریم و برجام و نظرات رهبر معظم انقلاب در این زمینه عنوان کرد: رهبری بر این اعتقادند که ما مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت و مردم باید نسبت به این معنا بصیر و تیزهوش باشند و ببینند که آیا مذاکره در این شرایط به نفع ما خواهد بود یا خیر.

ناصری یادآور شد: کسانی که دنباله‌روی نظرات آمریکا هستند و می‌گویند باید فعالیت‌های هسته‌ای را در شرایطی که دشمن عهدشکنی کرده، متوقف کنیم، این‌ها عزت مردم را نمی‌خواهند بلکه آن‌ها ذلت مردم را می‌خواهند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: برنامه غرب و آمریکا این است که اجازه ندهند کشور‌هایی نظیر ایران در زمینه‌های علمی و نظامی پیشرفت کنند و همواره به دنبال عقب نگه داشتن ایران هستند.

وی تصریح کرد: در برابر چنین دشمنی باید بصیرت و تیزبینی داشته باشید و در مقابل دشمن بایستیم و به او پرخاش کنیم و اجازه ندهیم منویات خود را در کشور پیاده سازی کند.

ناصری تاکید کرد: خداوند متعال راه را به همه ما نشان داده و همه باید با توکل به خدا و پشت سر ولایت و با تاسی از رهبری با مقاومت در برابر دشمنان در این راه قدم برداریم و شک نداشته باشیم که دست یاری خدا با ماست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار