خبرهای داغ:

خدمت بی‌منت؛ حکایت طلاب و روحانیان جهادی خوزستان

حجت الاسلام پرچم گفت: طلاب جهادی در قله خدمت اند، به جرئت می‌توان گفت حوزه‌ای را نداریم که از زمان شیوع کرونا بی کار نشسته باشد.
کد خبر: ۹۳۲۴۳۵۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

حجت الاسلام بهادر پرچم، فرمانده بسیج طلاب در خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز یکی از رسالت‌های مهم روحانیت را انجام خدمات اجتماعی و رسیدگی به مشکلات مردم به ویژه در بحران‌ها دانست و در خصوص فعالیت‌های حوزه علمیه و طلاب جهادی از زمان شیوع بیماری کرونا تا به امروز بیان داشت: حوزه‌های علمیه خوزستان اقدامات چشمگیری را از زمان شیوع بیماری کرونا تا به امروز انجام داده اند، با توجه به ناشناخته بودن این ویروس تنها از روز‌های نخست کادر درمان در این عرصه حاضر شدند و کسی حاضر به انجام برخی از کار‌ها مانند تغسیل اموات نبود، در این زمان حوزه علمیه به کمک کادر درمان شتافت.

فرمانده بسیج طلاب در خوزستان با اشاره به طولانی شدن مدت درگیری با این بیماری و خستگی کادر درمان عنوان داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کمک به کادر درمان، بسیج طلاب خوزستان با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان اقدام به تشکیل قرارگاهی کرد که حاصل آن ۲ مرحله اعزام موفق ۶۰ روزه بود.

حجت الاسلام پرچم در ادامه افزود: هر زمان که در استان بحرانی پیش آمد ورود کردیم و پس از مدتی اثربخشی آن را دیدیم.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های طلاب جهادی در بیمارستان‌های کرونایی به اعزام مرحله سوم طلاب جهادی اشاره داشت و تصریح کرد: در مرحله سوم طلاب جهادی در بیمارستان‌های رازی، گلستان و امیرالمؤمنین (ع) مستقر شدند، همچنین اکنون در حال برنامه ریزی جهت حضور مستمر طلاب در بیمارستان امام خمینی (ره) و شهرستان‌ها هستیم.

فرمانده بسیج طلاب در خوزستان یکی از پیوست‌های طلاب جهادی را مباحث تبلیغی و تربیتی روحانیون خواند و گفت: حضور طلاب جهادی با لباس و عنوان روحانیت تحت نام سرباز حاج قاسم در بیمارستان‌ها بازخورد بسیار خوبی دارد.

حجت السلام پرچم به خاطره یکی از طلاب جهادی اشاره کرد و ابراز داشت: طلبه جهادی به کار‌های یکی از بیماران کرونایی رسیدگی می‌کرد، پس از یک روز غیبت مجدد به اتاق آن بیمار رفت و تخت او را خالی دید، زمانی که از کادر درمان سراغ بیمار را گرفت، گفتند صبح امروز بر اثر شدت بیماری جان باخت، اما درخواست کرد که از شما حلالیت گرفته شود.

وی ادامه داد: طلاب جهادی در قله خدمت اند، به جرئت می‌توان گفت حوزه‌ای را نداریم که از زمان شیوع کرونا بی کار نشسته باشد، حوزه علمیه در روز‌های نخست با ضد عفونی، تولید ماسک، کمک‌های مؤمنانه و تغسیل اموات به میدان آمد و اکنون در عرصه کمک به کادر درمان حاضر است.

فرمانده بسیج طلاب در خوزستان ضمن ارزیابی عملکرد حوزه علمیه و طلاب از زمان شیوع بیماری کرونا بیان داشت: با توجه به فرسایش و مدت دار بودن بیماری کرونا حوزه‌های علمیه با اعزام‌های منظم طلاب جهادی بسیار پویا و متمرکزعمل کرد و این اتفاق با حمایت‌های حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، آیت الله جزایری و حجت الاسلام بهرام پور میسر شد و مهر تایید این کار نیز نیمه شعبان امسال توسط مقام معظم رهبری با تقدیر از طلاب جهادی خوزستان دریافت شد.

حجت الاسلام پرچم در پایان گفت: با توجه به تجربه مراحل گذشته که مدت فعالیت فاصله زمانی دوماهه بود، اکنون با وجود حساسیت بیشتر مردم و نوع جدید ویروس کرونا پیش بینی می‌شود که فعالیت طلاب کمتر از دوماه به طول می‌انجامد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار