امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه رسانه ها در نقد و انتقاد باید حریم افراد را رعایت کنند، گفت: نقد نباید موجب توهین و تضعیف شخصیت افراد شود بلکه علمی و با ارائه راهکار های لازم باشد.
کد خبر: ۹۳۲۴۳۷۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار روز شنبه در آیین اختتامیه تجلیل از برگزیدگان هفتمین جشنواره استانی نماز و رسانه اظهار داشت: اختلاف سلیقه و گرایش سیاسی بین همه گروه‌ها وجود داشته ولی رسانه ها باید این نقدها را فارغ از مسائل جناحی و سیاسی انجام دهند.

وی افزود: یکی از عوامل پیشرفت هر جامعه فعال بودن رسانه ها بوده و نقد سازنده باید وجود داشته باشد و در قالب آن هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف مطرح شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه نقد کردن عملکرد ها از سوی رسانه ها باید وجود داشته باشد، تاکید کرد : زمانی که فرد زیر سوال می‌رود و مورد توهین قرار می‌گیرد این نقد درست نبوده و تحقیر و تضعیف دیگران به‌هیچ وجه صحیح نیست.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار یادآور شد: در شرایطی که دشمن در حال ضربه زدن به انقلاب است نباید تفاوت سلیقه ها و گرایش های سیاسی موجب اختلاف داخلی شده و همه باید از انقلاب دفاع کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی نماز و رسانه از عموم رسانه‌ها خواست تا بخشی از قلم خود را به فرهنگ‌سازی نماز اختصاص داده تا صدقه جاریه ای نیز برای خودشان باشد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه گسترش فرهنگ نماز در جامعه ، محیط‌های کاری و خانواده باید بیشتر در دستور کار رسانه ها قرار گیرد، گفت: نقش نماز در بازدارندگی از آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر بوده و باید جزئی از زندگی ما قرار گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد : بر اساس بررسی انجام گرفته هر محله ای که مسجد آن فعال بوده کمترین آسیب اجتماعی را داشته و مردم و رسانه‌ها باید برای تشویق مردم به حضور در مساجد همکاری لازم داشته باشند.

وی افزود: اگر چه بیش از ۱۸۰ اثر به این جشنواره ارسال شده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و رسانه‌ها باید بیشتر به ترویج فرهنگ نماز بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این آیین گفت: ترویج فرهنگ نماز مورد اهتمام همه مسئولان است و در نشست های شورای فرهنگ عمومی و کانون های مساجد این مسئله در دستور کار قرار دارد.

عمران خودآموز از رسانه هایی که در زمینه اطلاع رسانی و تشویق و ترغیب مردم به نماز نقش داشته اند تقدیر کرد و از آنان خواست همچنان در این مسیر قلم زنی کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در این همایش گفت: این جشنواره برای هفتمین دوره متوالی برگزار که در مجموع ۱۸۳ اثر با موضوع نماز در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور افزود: با توجه به اهمیت موضوع نماز از همه شرکت کنندگان این جشنواره به تعداد حدود ۳۰ نفر به عنوان برگزیده تقدیر می‌شود.

در این آیین از فرزاد علیزاده عکاس ایرنا و آزاده خرم رابط خبر مرکز ایلام به عنوان برگزیده این جشنواره تقدیر شد.

ارسال نظرات