خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت: در حوزه‌هایی که امروز کشور در آنها با بحران و چالش مواجه است یقیناً نیازمند ورود جدی مسئولان و حمایت از اقتصاد مقاومتی در عمل است.
کد خبر: ۹۳۲۴۳۸۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار علیرضا رزم حسینی وزیر صمت که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: در هر حوزه‌ای که خواسته‌ایم، توانسته‌ایم؛ همانطور که در مقابله با گروه‌های تروریستیِ پرورش یافته آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانانشان موفق شدیم و اجازه تغییر جریان در سوریه را ندادیم.
 
وی افزود: در حوزه‌هایی که امروز کشور در آنها با بحران و چالش مواجه است، اگر ورود جدی داشته باشیم، یقیناً شرایط بهبود پیدا می‌کند و این مهم نیازمند ورود جدی مسئولان و حمایت از اقتصاد مقاومتی در عمل است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی به خوبی نشان داد که اگر بخواهیم می‌توانیم در مقابل مستکبران ایستادگی کنیم و کارها را پیش ببریم، امروز نیز در هر حوزه‌ای اگر بخواهیم می‌توانیم راه سلیمانی را در پیش بگیریم و کشور را به عزت و اقتدار برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشریح آیاتی از قرآن کریم، یادآور شد: خدای متعال فرموده اموال خود را به سفیهان نسپارید؛ سفیهان کسانی هستند که دین خدا و قرآن را نادیده می‌گیرند و این مهم در امور مالی و اقتصادی بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه خردمندترین آدم‌ها می‌باید امور اقتصادی و مالی را برعهده داشته باشند، خاطرنشان کرد: خدای متعال تأکید کرده به مستکبران تکیه نکنید چرا که پیشرفت، عزت و اقتدار شما با این کار حاصل نمی‌شود و تنها با این کار به ذلت کشیده می‌شوید.

آیت‌الله عابدینی در ادامه با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانه‌های استان نظیر فرنخ، مه نخ و نازنخ (و کنتورسازی)، بیان کرد: این شرکت‌های تولیدی زمانی با نیروی بسیار زیاد مشغول تولید بودند اما امروز با ناکارآمدی برخی‌ها به فروپاشی و تعطیلی کشیده شدند و باید جلوی این اتفاقات را گرفت و نباید اجازه داد که برخی با سوء استفاده و نیت آسیب رساندن به بخش صنعت، مردم و کشور واحدهای تولیدی را به تعطیلی بکشانند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه نهاده‌های دامی که تأثیر مستقیمی در قیمت مرغ دارند می‌باید به درستی مدیریت شوند تا شاهد افزایش قیمت این محصول مهم نباشیم و بیت‌المال که برای وارد کردن این محصول استراتژیک هزینه می‌شود، از بین نرود.

وی بر ضرورت شناسایی توانمندی‌های بومی استان قزوین تأکید کرد و افزود: برخی مناطق استان قزوین نظیر الموت که زمانی تولید کننده گوشت، مرغ، تخم مرغ  و لبنیات بودند، امروز به مصرف کننده این اقلام تبدیل شده‌اند و ضروری است فرهنگ تولید در چنین مناطقی احیا شود و نگاه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: استان قزوین توانمندی‌های بالایی در حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری دارد اما با وجود ظرفیت‌های بسیار بالا، مردم به قدر کافی از این توانمندی‌ها برخوردار نشده‌اند و امیداریم با اتخاذ رویکردهای جدید شاهد رشد بیشتر این حوزه‌ها در استان قزوین باشیم.

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این دیدار اظهار کرد: امروز با بهره برداری از پروژه هایی در استان قزوین به خوبی خودباوری جوانان کشور به نمایش درآمد و و همین روحیه باعث شده تا تحریم‌ها نتواند چرخه تولید، اقتصاد و صنعت را تعطیل کند.

وی تصریح کرد: در شرایط تحریم و بیماری کرونا که اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار داده است، چرخ صنعت کشور حرکت کرده و در این شرایط بخش صنعت با رشد همراه بوده و این مهم دستاورد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: اگرچه فشارهای اقتصادی بر مردم وجود دارد اما تلاش می‌کنیم با ایجاد توسعه متوازن، مناطق روستایی و محروم را زیر چتر توسعه ببریم تا همه مناطق به صورت یکپارچه به رشد و توسعه دست یابند.

 ۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها