محمدمهدی زاهدی گفت: اگر افزایش نرخ ارز با این بهانه توسط دولت صورت گرفته تا بتواند کسری بودجه خود را جبران کند، بزرگترین جفا در حق مردم بوده چرا که معیشت مردم را به خطر افتاده است.
کد خبر: ۹۳۲۴۳۹۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در اظهاراتی افزایش نرخ دلار را کار دولت بیان کرد و گفت: ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم.

وی در سخنانش عنوان کرد: تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده و امروز ایران در موضع قدرت است، طی سه سال گذشته ما در جنگ تمام عیار اقتصادی بودیم و در این شرایط صادرکنندگان مجبور بودند ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد کنند تا بتوانیم کالاهای اساسی را برای مردم تهیه کنیم.

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: افزایش نرخ ارز به معنی کاهش ارزش پول ملی است، که نتیجه ای جز پایین آمدن قدرت خرید مردم را به دنبال ندارد و به معیشت مردم ضربه وارد می کند.

وی افزود: اگر افزایش نرخ ارز با این بهانه توسط دولت صورت گرفته تا بتواند کسری بودجه خود را جبران کند، بزرگترین جفا در حق مردم بوده چرا که معیشت مردم را به خطر افتاده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: راهکار عبور از این شرایط توجه به توانمندی های داخل کشور و حداکثر بهره برداری از آن ها است.

زاهدی توضیح داد: در راستای افزایش تولید و کارآفرینی توجه به اقتصاد دانش بنیان در اولویت قرار دارد، در صورت تحقق این امر می توان بدون اتکا به نفت کشور را به خوبی اداره کرد.

وی یادآور شد: در ۷ سال گذشته دولت اگر به جای توجه ویژه به برجام معطوف به توان داخلی، اقتصاد مقاومتی و بهره گیری مناسب از منابع انسانی کشور شده بود، اکنون کشور با این مشکلات دست و پنجه نرم نمی کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: البته در این شرایط کشور بیش از هر زمان دیگری به همدلی و وفاق نیاز دارد تا بتوانیم با کمک این همدلی اهدافی را که در جهت درآمد زایی و اقتصاد پایدار بدون تکیه بر نفت حرکت می کنند.محقق کنیم.

ارسال نظرات