سرمربی تیم ملی کاراته سبک کیوکوشین ساکاماتو گفت: بهتر بود در حال حاضر که ورزشکارانی از سطح کشور در ارومیه حضور پیدا کرده‌اند حداقل مسئولی برای خوشآمد گویی از آنها در فرودگاه و هتل اسکان حضور پیدا می‌کرد.
کد خبر: ۹۳۲۴۴۳۵
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳

 اسماعیل کشاورز سرمربی تیم ملی کاراته سبک کیوکوشین ساکاماتو، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه با اشاره به جایگاه جهانی ایران در این رشته اظهار کرد: تیم ملی کاراته ایران همیشه در این رشته مدعی بوده و جزء هشت تیم برتر دنیا است و این موضوع مایه افتخار مردم ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری اردوی تیم ملی در ارومیه، ایجاد آمادگی در ورزشکاران برای شرکت در رقابت‌های جهانی است، افزود: در نخستین رقابت جهانی در اردیبهشت ماه تیم ملی در صورت مساعد بودن اوضاع عازم مسابقات سراسری ژاپن می‌شود، اما مهم‌ترین ترنمت تیم ملی در سال آینده حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در سوم آذر در یوکوهاما ژاپن است و سعی ما این بوده تا با برگزاری اردوهای مختلف ۱۵ نفر را برای این رقابت‌ها آماده کنیم.

ضرورت وجود سالن اختصاصی کاراته

سرمربی تیم ملی کاراته کیوکوشین ساکاماتو با اشاره به انتظارات فعالان این رشته از مسئولان، ادامه داد: نیاز اولیه ما وجود یک نگاه عادلانه به کاراته است و همان‌طور که مسئولان از برخی رشته‌های ورزشی حمایت می‌کنند، نیاز است که همان نگاه حمایتی را نسبت به کاراته نیز داشته باشند، اما ما متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی موارد از رشته‌هایی حمایت می‌شود که زیاد حرفی برای گفتن ندارند.

وی تصریح کرد: کاراته یک رشته جهانی است که در المپیک هم این رشته وجود دارد و داشتن یک سالن اختصاصی برای کاراته در استان‌های کشور حق این رشته ورزشی است و بی‌شک در صورت برطرف شدن این انتظارات شاهد توسعه هر چه بیشتر کاراته در سطح کشور خواهیم بود.

 کشاورز در ارتباط با وضیت کاراته در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: این سبک از سال ۹۳ در آذربایجان‌غربی فعال شده و در حال حاضر این نوع ورزش رزمی در سطح استان جا افتاده و این استان جزء استان‌های برتر و صاحب‌نام کشور در این رشته است.

 وی گفت: آذربایجان‌غربی ظرفیت بالایی در رشته‌های رزمی دارد اما برای تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل باید مسئولان حمایت بیشتری را از این رشته داشته باشند.

بیشترین تعداد افراد تیم ملی کاراته را ورزشکاران آذربایجان‌غربی تشکیل می‌دهند

 سرمربی تیم ملی کاراته عنوان کرد: در اردوی تیم ملی کاراته بیشترین تعداد بازیکنان از آذربایجان‌غربی بوده و همچنین مدیراجرایی، سرمربی و دبیر کمیته کاراته از این استان هستند و این موضوع نشان دهنده رشد بالای این ورزش در استان است.

 وی با اشاره به نحوه میزبانی آذربایجان‌غربی از اردوی تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی کاراته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ارومیه از ۲۶ بهمن آغاز و تا یک اسفند ادامه دارد و در این راستا انتظار بیشتری از مسئولان دولتی برای حمایت‌های بیشتر وجود داشت در حالی که بخش خصوصی در این اردو کمک‌حال ما بوده است.

 کشاورز اظهار کرد: جا دارد تشکر ویژه داشته باشم از هیئت کاراته آذربایجان‌غربی، اداره‌کل ورزش و جوانان، شورای شهر و شهرداری ارومیه به ویژه سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و آستان‌ قدس رضوی استان به دلیل حمایت‌هایی که از ما کردند و در کنار این دستگاه‌ها بخش خصوصی نیز در تامین‌ هزینه‌های اردوی تیم ملی نقش بسیار مهمی داشت.

 وی با انتقاد از استانداری آذربایجان‌غربی و فرمانداری ارومیه به دلیل عدم حمایت از برپایی اردوی تیم ملی کاراته در ارومیه تصریح کرد: انتظار ما از استانداری و فرمانداری بیشتر از این‌ها بود چرا که آنها با توجه به وظایف خود در برنامه‌ریزی و اجرای هر چه بهتر اردو می‌توانستند نقش فعالی داشته باشند.

 سرمربی تیم ملی کاراته ایران با اظهار گله‌مندی از عدم استقبال مسئولان استان از ورزشکاران تیم ملی، اضافه کرد: هیچ مسئولی به پیشواز تیم ملی در فرودگاه نیامد و حتی هیچ مسئولی تاکنون بر سر اردوی تیم ملی حضور پیدا نکرده تا از اوضاع و احوال ورزشکاران باخبر بشود هر چند که انتظارات ما از آنها بیشتر از بعد معنوی بود تا اینکه مادی باشد.

 وی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی شهره به مهمان‌نوازی است و در این راستا بهتر بود در حال حاضر که ورزشکارانی از سطح کشور در ارومیه حضور پیدا کرده‌اند حداقل مسئولی برای خوشآمدگویی از آنها در فرودگاه و هتل اسکان حضور پیدا می‌کرد.

 کشاورز اظهار کرد: از آنجایی که در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌ها تعطیل شده است مسئولان هم بهانه‌ای برای کوتاهی در این موضوع نداشتند.

انتهای پیام

ارسال نظرات