خبرهای داغ:
تبریز- مسئول کمیته داوران جشنواره قرآنی ترنم آسمانی از تولید سه آلبوم از آثار برگزیده سومین جشنواره قرآنی «آواها و نغمات دینی آیات، ترنم آسمانی» خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۴۴۷۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰

به گزارش حبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مهدی محمدزاده در حاشیه مرحله داوری جشنواره قرآنی «آواها و نغمات دینی آیات، ترنم آسمانی» اظهار داشت: این جشنواره در شش رشته فرازخوانی آیات قرآنی، تواشیح و تولیدات آکاپللا (تولیدات استودیویی بدون استفاده از ساز و موسیقی و تنها با استفاده از افکت های مختلف)، تولیدات استودیویی موسیقیایی، تولیدات انشاد فردی (کارهای تک خوانی دینی)، بخش مربوط به رزمایش کمک مومنانه، مواسات و مدافعان سلامت و بخش ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: امسال با وجود شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تعداد زیادی از فعالیت های قرآنی، استقبال خوبی از این جشنواره شده و بیش از 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

محمدزاده با اشاره به وجود خلاقیت بیشتر در آثار دوره سوم این جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره شاهد ارسال آثار از هنرمندان شهرهای مختلف کشور و حتی روستاهای دورافتاده کشور بودیم.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره شاهد ارائه آثاری به زبان های مختلف ترکی، فارسی، ترکی استانبولی و عربی بودیم و حتی افغان های مقیم ایرانی نیز چندین اثر به این جشنواره ارسال کرده بودند.

محمدزاده از تولید سه آلبوم از آثار برگزیدگان جشنواره خبر داد و گفت: این آثار به مروز زمان در شبکه های مختلف صداوسیما و همچنین فضای مجازی به نمایش درمی آیند.

محمدزاده با اشاره ای به ترکیب هیات داوران نیز گفت: داوران این سه دوره از اساتید درجه یک کشور بوده و در رشته های تخصصی خود حرف اول را در کشور می زنند.

استاد غلامرضا شاه میوه اصفهانی، استاد مهدی دغاغله، استاد حسن خانچی، استاد محمد جباری، استاد حسین قربانی، استاد محمد اسماعیلی و استاد غلامرضا میرزازاده، هفت نفر هیات داوران این جشنواره را تشکیل می دهند.

ارسال نظرات