جانشین نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج زابل بیان کرد:
حجت الاسلام و المسلمین هراتی گفت:حضرت زینب در ماجرای کربلا وبعد از شهادت سیدالشهدا به خوبی از نهضت حسینی و دستاوردها و پیام های ان دفاع کرد.
کد خبر: ۹۳۲۴۴۸۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی هراتی جانشین نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج زابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج زابل ضمن تسلیت رحلت جانسوز زینب کبری س گفت :روشنگری و استقامت زینب کبری پس از شهادت امام حسین مانع غلبه و موفقیت جریان تحریف عاشورا در طول تاریخ شد.

هراتی افزود: اگر امروز می بینیم که نهضت عاشورای حسینی این چنین در قلب تاریخ جاودانه مانده و بیش از هر نهضت و قیام دیگری الهام بخش و تاثیر گذار است بخش مهمی از ان به خاطر ایفای رسالت پیام رسانی کربلا از سوی حضرت زینب س است وبه تعبیر زیبای شاعر در ان بیت معروف کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.


جانشین نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج زابل گفت: ان بانوی بزرگ اسلام که در مکتب رسول خدا ، امیرالمومنین و خانم فاطمه زهرا تربیت یافته و سالها از محضر امام حسن و امام حسین بهره برده بود در ماجرای کربلا وبه خصوص پس از شهادت سیدالشهدا به خوبی از نهضت حسینی و دستاوردها و پیام های ان دفاع کرد وبی شک از رموز ماندگار قیام حضرت اباعبدالله نقش آفرینی خواهرش زینب کبری تحت هدایت و زعامت امام زین العابدین است .

وی اظهار داشت: حضرت زینب پس از واقعه عاشورا علیرغم اینکه در اسارت دشمن قرار داشت اما با شجاعت حیدری خود خطبه هایی که در کوفه و شام قرائت فرمود پرده از چهره مرموزانه ، دروغین و فاسد و یزیدیان برداشت و مردم گمراه و بی اطلاع را با حقایق به خوبی اشنا نمود.

هراتی افزود: یکی از مهمترین ماموریت های خانم زینب کبری پس از شهادت سیدالشهدا این بود که نگذاشت جریان تحریف عاشورا به اهداف شوم خود دست یابد و البته تاثیر حضرت زینب در طول تاریخ در لین باره کاملا مشهود و ماندگار است .

وی بیان داشت: امروز هم اگر ما می خواهیم که در مقابل خط و جریان تحریف حقایق اسلام و مکتب اهل بیت ایستادگی کنیم بایدبه سیره و روش زینب کبری تأسی بجوییم و در این راه از سختی‌ها و دشواریهای دشمنان ومصائب نهراسیم چرا که در راه خدا و برای رضای خالق منان گام برداریم ودر این مسیر ثابت قدم باشیم وبه تعبیر عقیله بنی هاشم چیزی جزء زیبایی نمی بینیم.
ارسال نظرات