خبرهای داغ:
حبیبی گفت: آنچه مطالبه مقام معظم رهبری می باشد مشارکت است. طبق فرموده ایشان در دیدار برخط با مردم تبریز اول به مشارکت و دوم به انتخاب اصلح تاکید داشتند.
کد خبر: ۹۳۲۴۵۲۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پیش رو داریم دو انتخاب پر حجم، سنگین و اثرگذار ریاست جمهوری و شوراها می باشد.

وی گفت: انتخاب ریاست جمهوری در عرصه بین المللی اقتدار ما را بالا خواهد برد و انتخابات شوراها در حوزه محلی برای عمران و آبادانی حائز اهمیت است.

حبیبی در ادامه خاطرنشان کرد: آن چیزی که حائز اهمیت بوده و مطالبه مقام معظم رهبری می باشد مشارکت است. طبق فرموده ایشان در دیدار برخط با مردم تبریز اول به مشارکت و دوم به انتخاب اصلح تاکید داشتند.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که شاهد مشارکت حداکثری باشیم اگرچه انتخابات بین نخبگان چهره های سیاسی در حال گردش می باشد و هنوز تنور انتخابات در بین مردم و اقشار مختلف روشن نشده اما انتظار می رود که این روند آغاز و بهتر شود.

معا.ن سیاسی امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: انتخابات ۱۴۰۰ تحت تاثیر شرایط کرونایی می باشد و قطعا در شرایط کرونایی سلامت مردم برای ما حائز اهمیت است و در همین راستا با محوریت سلامت مردم تصمیماتی گرفته شده است تا مشکلی در روند انتخابات رخ ندهد.

این مقام مسئول در تشریح فعالیت های انتخاباتی اظهار کرد: ثبت نام ها به صورت غیرحضوری خواهد بود و هر داوطلب از طریق تلفن همراه و نرم افزاری که ارائه می شود می بایست ثبت نام کند.

معاون استاندار در خصوص اقدامات روز اخذ رای خاطرنشان کرد: اولا تعداد شعبات اخذ رای را افزایش دادیم و به ۱۰ تا ۱۵ درصد به تناسب شهرستان ها شعبات را افزایش داده ایم و در این راستا صندوق ها و شعباتی که در مناطقی که بیش از ۱۰۰۰ رای در دوره های گذشته را داشتند شناسایی کرده و برای کاهش تجمع شعبات بیشتری را در این مناطق پیش بینی کردیم تا تجمع و ازدحامی برای اخذ رای نداشته باشیم.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به اینکه وضعیت آب و هوایی در ۲۸ خرداد ماه مناسب است پیش بینی بر این است که انتخابات در فضای باز و رعایت فاصله گذاری برگزار شود.

حبیبی ادامه داد: هم در ثبت نام و هم در روز رای گیری اقداماتی در راستای برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالا و رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: از ۲۰ اسفند ثبت نام از داوطلبین شورای شهرها و ۱۶ فروردین هم ثبت نام داوطلبین انتخابات شورای روستاها آغاز می شود و مقدمات این امر فراهم شده است. بخشداران و فرمانداران ما در حال برنامه ریزی و آماده سازی مراحل اولیه انتخابات هستند و هیات عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستا که ۳ نفر اصلی از نمایندگان مجلس باشند انتخاب شدند.

حبیبی گفت: تمهیدات لازم برای یک انتخابات باشکوه با مشارکت بالا و در سلامت کامل فراهم شده است امیدواریم با حضور حداکثری مردم یک انتخابات کم نظیر در ۱۴۰۰ رقم بخورد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها