خبرهای داغ:

مسلمانان «روز جهانی قرآن» را معرفی کنند

مهدی دغاغله بابیان اینکه نامیدن ۲۷رجب به روز جهانی قرآن، کاری ارزشمنداست، تأکید کرد: این کار بزرگ از سوی عتبه امام حسین(ع) پیشنهاد شده و خوب است که همه مسلمان‌ها این روز را جدی بگیرند و برای آن ارزش قائل شوند.
کد خبر: ۹۳۲۴۶۳۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

مهدی دغاغله، پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با بسیج از خوزستان، با تأکید بر اهتمام مسلمانان در معرفی ۲۷ رجب به عنوان «روز جهانی قرآن کریم»، گفت: ۲۷ رجب از سوی عتبه امام حسین(ع) به عنوان روز جهانی قرآن کریم نامگذاری و اعلام شده است. این نامگذاری کاری بسیار ارزشمند است و امسال، سال دوم این فرآیند است که یک روز به قرآن اختصاص داده شد.

وی اظهار کرد: هر چند که تمام روزهای ما باید همراه با قرآن باشد و ماه مبارک رمضان هم ماه قرآن معرفی شده است، اما خوب است که یک روز به نام «قرآن» نامیده و مشخص شود. هر مسلمانی باید به این مناسبت باشکوه توجه کند و در این روز کارهای قرآنی مضاعف انجام دهد.

دغاغله خاطرنشان کرد: همانطور که مسابقات بین‌المللی قرآنی کشورمان در ۲۷ رجب برگزار می‌‍‌شود‏،‏ این روز، مناسبت خوبی است که به عنوان روز جهانی قرآن نامیده شود.

این پیشکسوت قرآنی تأکید کرد: لازم است که همه مسلمانان، فارغ از شیعه و اهل سنت، برای معرفی این روز کار کنند. امام علی(ع) می‌فرماید: «اللَّهَ اللَّهَ فِي الْقُرْآنِ لَا يَسْبِقُكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَيْرُكُمْ»:‌ شما را به قرآن سفارش می‌کنم، کسی در عمل به قرآن از شما سبقت نگیرد. این کار بزرگ از سوی عتبه امام حسین(ع) پیشنهاد شده است و خوب است که تقویت شود. لازم است که همه دست به دست هم دهیم و ۲۷ رجب را به عنوان روز جهانی قرآن معرفی کنیم. همه مسلمان‌ها در همه نقاط دنیا این روز را جدی بگیرند و برای آن ارزش قائل شوند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها