مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی گفت: حضرت زینب (س) به همه جهانیان درس استقامت و پایداری دادند.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۰۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، حجت‌الاسلام خیرالله شریفی امروز در جمع بسیجیان و کارکنان سپاه سلماس، اظهار کرد: حضرت زینب(س) الگو و اسوه‌ در ترویج و نشر حقایق و معارف اسلامی هستند.

وی با اشاره به حوادث و وقایع عظیم کربلا، افزود: حضرت زینب(س) در واقعه بزرگ کربلا، با کمال صبر و استقامت عمل به آرمان های الهی را در پیش گرفتند و به تبلیغ و نشر معارف اسلامی پرداختند، اگر استقامت ایشان نبود، حادثه کربلا اثر کافی را نمی گذاشت و دشمنان نمی‌گذاشتند پیام کربلا به نسل‌های آینده منتقل شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی به نقش تبلیغ، ترویج و پیام‌رسانی با گستره‌ای که امروز در فضای حقیقی و مجازی وجود دارد و به شیوه های مختلف از جمله، سخنرانی و نوشتن کتاب یا مقاله صورت می‌گیرد، اشاره و عنوان کرد: حضرت زینب(س) با موقعیت‌شناسی و هنرمندی به همه درس استقامت، صبر و بردباری دادند.

شریفی به خطبه مهم بانوی کربلا در مجلس یزید اشاره و تصریح کرد: ایشان با سخنان‌شان، نهضت عاشورا را به بهترین و نیکوترین وجه ممکن به پایان رساندند و با خطبه‌های آگاهانه و حکیمانه که با استناد به آیات قرآن کریم بود، زمینه سقوط حکومت اموی را فراهم و آخرین ضربه را بر پیکر حکومت آنان وارد کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: انسان باید با یقین، معرفت، شناخت، صبر و استقامت وظیفه و تکالیف الهی را که بر دوش او نهاده شده است، بشناسد و با بصیرت کامل در راه  عمل به تعهداتش و انجام وظایفش، صبر و شکیبایی پیشه کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی تصریح کرد: شامیان در دوران معاویه و بنی‌امیه بی‌هویت و بی‌فرهنگ شده بودند و جهالت بر آنها حاکم شده بود؛ با خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و حضور اهل بیت(ع) در شام، حقایق روشن شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات