مهرداد عاصمی
معاون هماهـــــنگی امور عمــــرانی اســـتاندار اردبیــــل گفت:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ۴۰۰ پروژه راکد و نیمه تمام عمرانی در استان اردبیل شناسایی شده که با برنامه‌ریزی دقیق باید تکمیل و راه‌اندازی شوند
کد خبر: ۹۳۲۴۹۴۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
وجود ۴۰۰ پروژه راکد در اردبیل/کارگروه نظارت بزک شورای فنی نباشد
 
به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل فرزاد قلندری پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای فنی استان اردبیل اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها به چندین میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با شرایط تخصیص فعلی نمی‌توان در کوتاه مدت به تکمیل این پروژه‌ها امیدوار بود، اما ضروری است با اولویت هر سال تعدادی از این پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم ممنوعیت شروع پروژه‌های جدید همچنان برخی از دستگاه‌های اجرایی اقدام به کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید می‌کنند که این موضوع باید کنترل شده تا انباشتی از پروژه‌های جدید ابتر را شاهد نباشیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: منطقی نیست پروژه عمرانی بعد از گذشت هشت سال در این استان هنوز آماده بهره‌برداری نباشد و جالب اینکه تکلیف تأمین اعتبار برای این پروژه نیز مشخص نبوده در حالی که کارگروه نظارت بهتر است با سرکشی‌های مستمر ضرورت تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها را به دستگاه‌های اجرایی گوشزد کند.

کارگروه نظارت بزک شورای فنی نباشد

قلندری بیان کرد: کارگروه نظارت با هماهنگی نظام بودجه‌ریزی بهتر است به سمتی حرکت کند تا نیاز مالی پروژه‌های نیمه تمام تأمین شده و این طرح‌ها به سرانجام برسد.

وی افزود: کارگروه نظارت شایسته نیست بزک شورای فنی باشد بلکه نقش نظارتی خود را با چک لیست‌های به روز به انجام رسانده و در ساختاری مناسب بتواند مأموریت اصلی خود را انجام دهد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: از سال آینده شورای فنی موظف است پروژه‌های عمرانی استان اردبیل را مورد بازدید دوره‌ای قرار دهد تا روند اجرا و عملیاتی شدن آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کمیته‌های بتن و آسفالت به شکل میدانی وارد عمل شوند

قلندری از نظام مهندسی ساختمان خواست تا به عنوان متولی کمیته بتن به دور از جلسات تزئینی با حضور در میدان از کارخانه‌های تولید بتن و محصولات سنگی و فرآوری شده آن‌ها بازدید کرده و ایرادات و اشکالات را به شورای فنی گزارش دهند.

وی گفت: نظام مهندسی به عنوان یک مجموعه تخصصی در حوزه بتن باید از کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی بازدید کرده و چک لیست‌های تولید محصول استاندارد و باکیفیت را مورد رصد قرار دهد که در جلسه آینده شورای فنی نظام مهندسی در این زمینه گزارش جامعی را ارائه خواهد کرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در مورد فعالیت کمیته آسفالت نیز بیان کرد: در این زمینه نیز راه و شهرسازی باید به وظیفه خطیر خود در بازدید از کارگاه‌های تولید آسفالت در آستانه فصل کاری به خوبی عمل کرده و ایرادات و اشکالات کار را منعکس کند.

قلندری وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت را نظارت بر فعالیت معادن سنگی و تولید مصالح ساختمانی اعلام و اظهار کرد: در این حوزه اقدامات کارشناسی مغفول مانده و ما از معاونت معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل انتظار داریم در کنار ساماندهی معادن فعال در این حوزه بر قیمت‌ها نیز نظارت کرده و به عنوان مالک فرآیند اقدامات قانونی را به انجام برسانند.

وی از اداره کل استاندارد و آزمایشگاه مکانیک خاک نیز خواست تا به وظیفه خود در بحث کنترل و نظارت کیفی مصالح کارگاه‌های تولید بتن و آسفالت عمل کرده و با هرگونه تخلف برخورد کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: در این فرآیند ما با کسی شوخی و تعارف نداریم و از سوی مجموعه استانداری آخرین اولتیماتوم را به دستگاه‌های متولی در ساماندهی مصالح ساختمانی می‌دهیم تا وظیفه خود را در ارتقای کیفیت و استاندارد تولید مصالح انجام دهند وگرنه در جایگاه نظام حاکمیتی با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

قلندری در پایان با قدردانی از فعالیت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل و شورای فنی در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف تعریف شده در این بخش بیان کرد: از سال آینده وزن شورای فنی استان در حوزه تصمیم‌گیری اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی ارتقا یافته و به نوعی محور و اساس کار‌ها قرار می‌گیرد
ارسال نظرات