رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:
دکتر جمالیان گفت:با توجه به رسیدن ایام پایانی سال به خریدهای نوروزی اشاره کرد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان در زمان های خلوت امری ضروری است.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۲۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مردم توصیه می شود از سفرهای بی مورد و غیرضروری به خصوص استان هایی که از لحاظ ویروس کرونا جهش یافته(انگلیسی) در وضعیت قرمز قرار دارند به صورت جدی خودداری کنندافزود: به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان، ممکن است هیچگونه اعمال محدودیتی در نظر گرفته نشود.

وی گفت: با توجه به رسیدن ایام پایانی سال به خریدهای نوروزی اشاره کرد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان در زمان های خلوت امری ضروری است.

دکتر جمالیان یادآور شد: همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین روش در برابر مصون ماندن از ابتلاء به این ویروس است که یکی از روش های اثرگذار و حفاظتی نیز، استفاده صحیح و مناسب از ماسک می باشد که اثر حفاظتی آن را بالا می برد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه استفاده صحیح از ماسک می بایست دهان و بینی را به صورت کامل پوشش دهدیاد آور شد:مردم تا می توانند  از دست زدن به ماسک خود جدا خودداری کنند.

وی افزود: تاکنون واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در  دو مرحله وارد کشور و بین گروه های هدف توزیع شده است، که مرحله اول محدودتر و ویژه پرستاران و کادر بخش های ویژه بیمارستانی که مستقیما با بیماران کرونایی در ارتباط بودند و مرحله ی دوم نیز سایر کادر مراکز درمانی، بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر برای کادر بهداشتی و پشتیبانی هیچ گونه واکسنی تدارک دیده نشده و طبق پیش بینی های صورت گرفته اگر واردات واکسن با موفقیت و برنامه ریزی ها انجام شود در مرحله سوم سالمندان و جانبازان  واکسینه خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر طبق تحقیقات انجام شده واکسن روسی در برابر ویروس جهش یافته کرونا(انگلیسی) تاثیرگذار است.

دکتر جمالیان در پایان افزود: با توجه به محدودیت واکسن بعید است قبل از آغاز سال جدید واکسیناسیون برای عموم مردم صورت گیرد و به همین دلیل از شهروندان می خواهیم تا همچنان پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

ارسال نظرات