تبریز- کتاب «راه درخشان» خاطرات رزمنده آزاده «محمدرضا درخشانی» را در بر می‌گیرد که به قلم «بهمن علی‌نژاد» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۶۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کتاب «راه درخشان» خاطرات رزمنده آزاده «محمدرضا درخشانی» را در بر می‌گیرد که به قلم «بهمن علی‌نژاد» به رشته تحریر درآمده است.

اثر فوق توسط انتشارات «صریر» و به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در 227 صفحه به تیراژ 1000 جلد در سال 1397 به چاپ رسیده است.

بخشی از مقدمه کتاب:

حدود یک سال و نیم از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که ارتش صدام به سرزمین ما هجوم آورد. جنگ ناجوانمردانه‌ای که قریب 8 سال بر ملت ایران تحمیل شد و خسارات سنگین انسانی و مادی فراوان به دو کشور ایران و عراق وارد کرد.

در کنار صدمات جنگ، آنچه که از آن دوره طولانی باقی مانده و باعث افتخار ملت ما شده، پایداری و مقاومت مردم ایران در برابر تجاوز دشمن است. آوازه این دفاع جانانه نشان سربلندی است که تا ابد در تاریخ ملت عاشورایی ما خواهد درخشید.

برای حفظ و ماندگاری این رشادت‌ها در عرصه دفاع مقدس، رسالتی سنگین بر دوش نهادهای مسئول و آحاد مردم، در ثبت وقایع جنگ تحمیلی است. اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با آگاهی از این مسئولیت و انگیزه‌ای جهادی در مسیر ثبت و نشر آثار ارزشمند دفاع مقدس قدم بر می‌دارد.

خوشحالیم که خاطرات یکی از رزمندگان و آزادگان خطه قهرمان‌پرور آذربایجان‌شرقی را در قالب تاریخ شفاهی پیش روی شما می‌گشائیم. این اثر ما را با بخشی از تاریخ پرافتخار کشورمان در دوران دفاع مقدس و نیز ایستادگی و تلخی‌های دوران اسارت آزادگان سرافراز آشنا می‌کند.

رضا قلی‌زاده علیار – معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

ارسال نظرات