خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیح رسانه فارس گفت: گروه جهادی رسانه‌ای جهانتاب، می‌تواند الگویی برای کانون‌های بسیج رسانه استان در سطح استان باشد.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۹۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مسئول سازمان بسیح رسانه فارس در بازدید از فعالیت گروه جهادی رسانه‌ای جهانتاب در شیراز، آن را الگویی برای استان دانست و گفت: گروه‌های جهادی رسانه‌ای، عاملی براي انتقال پيام و مطالبه مردم به مسئولين هستند.

سرگرد هادي رضايي مسئول سازمان بسیح رسانه فارس در حاشیه بازدید از فعالیت گروه جهادی رسانه‌ای جهانتاب در شیراز و حضور در جشن میلاد امیرالمومنین این گروه که با حضور فرزندان و کودکان ایتام برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز، اظهار داشت: اهميت و جايگاه ضرورت گروه‌هاي جهادي در جامعه، از آنجا نقش پيدا مي‌کند که در کلام همه بزرگان، انبيا و اوليا، و علي‌الخصوص مقام معظم رهبري اين کلمه جهاد و جهادي‌ را شنيده‌ايم که امروز اين کلمه، به يک گفتمان براي پيش‌برندگي اهداف انقلاب اسلامي تبديل شده است.

به گفته وی، تجربه نشان داده که اگر نگاه جهادی و گروه‌هاي جهادي در جامعه بسط پيدا نکند، قطعا رسيدن به اهدافي که امام راحل(ره) براي اين انقلاب ترسيم کردند و مقام معظم رهبري هم بر آن صحه گذاشته و تاکيد کرده‌اند و انتظار و منويات ايشان هم هست، محقق نمي‌شود.
سرگرد رضایی تصریح کرد: عقب‌ماندگي‌هايي در دوران‌هاي قبل از انقلاب براي ايران به وجود آمده، که مي‌طلبد با يک نگاه جهادي، اين عقب‌ماندگي ها را برطرف کنيم.

مسئول سازمان بسیج رسانه فارس تشریح کرد: گروه‌هاي جهادي در قالب‌هاي مختلف شکل گرفتند و گروه جهادي رسانه‌اي، يکي از اين قالبهاست براي شنيدن حرف مردم؛ و براي شنيدن اين حرف‌ها و انتقال به مسئولين، چه ابزاري مهمتر از رسانه مي‌تواند کارآئی داشته باشد؟

وی با بیان اینکه با تشکيل گروه‌هاي جهادي رسانه‌اي، مي‌توانيم اين نقش را ايفا کنيم و به عنوان يک عاملي باشيم براي انتقال پيام و مطالبه مردم به مسئولين، تأکید کرد: رسانه اينقدر قدرتمند است که بتواند با حضور خود در مناطق کم‌برخوردار و محروم، آُسيب‌ها را شناسايي کند و به مسئولين امر در منطقه، محله و استان منتقل کند.

گروه جهادی رسانه‌ای جهانتاب، الگویی برای کانون‌های بسیج رسانه استان در سطح استان
سرگرد رضایی معتقد است که پيگيري مطالبات مردم، در واقع از وظايف رسانه است و اينجاست که مي‌توانيم در گروه‌هاي جهادي، نقش خود را به نحو احسنت ايفا کنيم. يعني به معناي واقعي، يک خبرنگار واقعي مي‌تواند با حضور خود، يک نقش عظيمي را ايجاد کند که اين نگاه، مردم را نسبت به آينده انقلاب اميدوار می‌کند که هستند کساني‌که نگاهشان به مردم است و قلب و دلشان براي مردم مي‌تپد و دغدغه‌شان مردم است.

مسئول سازمان بسیح رسانه فارس گفت: بالاترين سرمايه اين نظام، اعتمادي است که بين مردم ونظام وجود دارد و بجز حرکت، نگاه و گفتمان جهادي، اين اعتماد را نمي‌توان حفظ کرد.

وی ادامه داد: با توجه به هجمه‌هاي عظيم دشمن به انقلاب و اينکه به دنبال اين است که با فشار و اهرم اقتصادي، اين اعتماد را ميان مردم و نظام از بين ببرد، اهميت نقش گروه‌هاي جهادي مشخص مي‌شود که اين گروهها، باعث به حرکت درآوردن مسئوليني مي‌شوند که خود را در چارچوب وقت اداري مي‌بينند.

سرگرد رضایی افزود: اگر نياز مردم را شناسايي شده و در راستاي رفع آن قدم برداشته شود، قطعا موجبات رشد و اعتلاي انقلاب اسلامي و رشد خود مسئولين را به همراه دارد. پس بهتر است که مسئولين ما از اين فرصت کوتاه خدمت، بيشترين استفاده را ببرند با تکيه بر گفتمان جهادي.

مسئول سازمان بسیح رسانه فارس با تصریح بر اینکه گروه جهادي رسانه‌اي جهانتاب، اولين گروه جهادي رسانه‌اي استان است که به حق و به جا ضرورتش احساس شده است، ادامه داد: اميدوارم با اين نوع نگاه واستراتژي که مديران اين گروه دارند، با بسط و گسترش آن، به تشکيل و ايجاد گروه‌هاي ديگر کمک کنند.

گروه جهادی رسانه‌ای جهانتاب، الگویی برای کانون‌های بسیج رسانه استان در سطح استان
به گفته وی، گروه جهادي ‌رسانه‌اي جهانتاب، مي‌تواند يک الگويي باشد در سطح استان براي کانون‌های بسیج رسانه استان تا آنها هم با این الگو بتوانند گروههای جهادی تشکیل داده و در منطقه و شهر خود به خدمات‌رسانی مشغول شوند.

مسئول سازمان بسیح رسانه فارس تأکید کرد: قدمهای خوبی در ا ین گروه برای خدمت‌رسانی برداشته شده است و تکیه این گروه هم بیشتر تکیه بر مردم و خیرین بوده و وابسته به هیچ گروه و نهادی نیستند و این خیلی خوب است. نقش واسطه‌ای با توجه به اعتمادی که به این گروه و مدیرانش است، باعث شده مردم و خیرین خود را در خدمت این گروه قرار دهند و این گروه با احصاء نیازمندان، توانسته‌اند این کار را پیش ببرند که قابل تقدیر است.

وی گفت: ما از این گروه جهادی می‌خواهیم که به بسیج رسانه در افزایش گروه‌های جهادی رسانه‌ای در سطح استان کمک دهد.

در ادامه، مریم اتابکی، یکی از خیرین این گروه جهادی، با بیان اینکه این گروه جهادی از تعامل چند خیریه بوجودآمده است و از هم‌افزایی و تجربیات چند خیریه در دل یک گروه جهادی استفاده می‌شود تأکید کرد: این نکته، کارآیی و مدیریت این گروه را افزایش می‌دهد و قطعا برکات این تجربیات در این مدت کوتاه به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: از آنجا که اعضا و مدیران این گروه جهادی در خیریه‌های دیگری فعالیت داشتند و ما فعالیت آنان را می‌دیدیم و با آنها همکاری داشتیم، با راه‌اندازی این گروه جهادی، با آنها همراه شدیم تا بتوانیم قدمی در این راه داشته باشیم.

گروه جهادی رسانه‌ای جهانتاب، الگویی برای کانون‌های بسیج رسانه استان در سطح استان
به گزارش بسیج، گروه جهادی رسانه‌ای جهانتاب، با همکاری گروه جهادی شهید احمدی روشن ثبت شده در سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، در روز میلاد امیرالمونین، علی(ع)، مراسم جشنی با حضور کودکان ایتام تحت پوشش خود برگزار کرد و در پایان، به خانوادههای نیازمند تحت پوشش خود، بیش از 150 بسته معیشتی حاوی برنج، گوشت گوسفندی گرم، و رب گوجه توزیع کرد.

پیش از این هم در روز شهادت حضرت زهرا(س)، توزیع 200 جفت کفش نو برای بچه های خانواده های تحت پوشش خود، و نیز تهیه لباس و وسایل گرمایشی داشت و این اقدامات تحت عنوان پویش خانه گرم، ادامه دارد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها