خبرهای داغ:
نمایش «بغض شیرین» که روایتی آزاد از زندگی شهید نورالدین حسینی بکتری است از جشنواره منطقه‌ای تئاتر سنگر به مرحله کشوری اه یافت.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۱۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، نمایش "بغض شیرین" روایت و برداشتی آزاد از زندگی شهید نورالدین حسینی بکتری از نیروهای زبده ارتش است که در بهمن 59 توسط رژیم بعث به شهادت رسید. این اثر موفق شد از جشنواره منطقه‌ای تئاتر سنگر که اختتامیه آن فردا برگزار می‌شود به مرحله کشوری راه یابد.

همچنین این نمایش که روایت دختر شهید از نحوه شهادت و زندگی پدرش است، در دهمین جشنواره تئاتر ارتش با عنوان میثاق 10 که با حضور 15 اثر نمایشی به صورت مجازی برگزار شد موفق شد  رتبه دومی بازیگری با بازی زهرا راعی و دومی نمایش‌نامه‌نویسی را از آن خود کند.

زهرا راعی تک بازیگر این نمایش نقش شیرین دختر شهید را بازی می‌کند که در یک بازی زیبا در بخش‌هایی از نمایش هم نقش همسر شهید و هم نقش شهید را نیز بازی می‌کند و از نقاط قوت این نمایش همین بازی 3 شخصیت توسط تک بازیگر است که بسیار حساب شده و دقیق این اتفاق رخ می‌دهد.

بهرام میرزایی درباره این نمایش اظهار داشت: نمایش بغض شیرین یک تئاتر تکلیف ‌مدار است و پرداختن به شهدا و زندگی آنان و معرفی بیشتر آنان را تکلیف خود می‌دانیم.

به گفته وی این نمایش چهارمین اثر نمایشی گروه مردمی مهنا است که در ظرف زمانی 45 دقیقه به بیان بخش‌هایی از زندگی شهید نورالدین حسینی بکتری می‌پردازد. براساس گفته‌های نویسنده و کارگردان اثر کار تحقیق نمایش یک سال به طول انجامیده و خرداد امسال متن نمایش نگاشته شده است.

میرزایی درباره نمایشنامه «بغض شیرین» افزود: نمایشنامه بغض شیرین یک اقتباس آزاد از زندگی شهید سید نورالدین حسینی بکتری است که در قالب یک غزل عاشقانه نمایشی از زبان دخترش شیرین روایت می‌شود.

اجرای عموم این نمایش با توجه به شیوع ویروس کرونا به شیوه آنلاین بود و این نمایش موفق شد در جشنواره ارتش و اکنون در جشنواره تئاتر سنگر به خوبی بدرخشد.

میرزایی در کارنامه خود نمایش مهنا براساس زندگی شهید عباس دوران، نمایش پل کارون براساس زندگی شهید شاهرخ ضرغام و یک نمایش خیابانی با موضوع عفاف و حجاب دارد. گروه نمایش مردمی مهنا تاکنون سه نمایش در حوزه دفاع مقدس تولید کرده و 25 هزار نفر این آثار را به صورت رایگان تماشا کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار