اختتامیه دومین دوره هنرواره حبیب در بخش داستان کوتاه و شعر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۳۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

برگزاری اختتامیه دومین دوره هنرواره حبیب در اردبیل/ آثار برتر به جشنواره ملی راه یافتند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اختتامیه دومین دوره هنرواره حبیب در دو بخش داستان کوتاه و شعر در حوزه دفاع مقدس و جشنواره خاطره‌نویسی فرزندان روح‌الله با حضور مسوولان استانی برگزار شد.

این هنرواره به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد نام سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و با هدف انعکاس و انتقال میراث هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی در سال‌جاری برنامه‌ریزی و اجرا گردید.

فرماندار اردبیل در این مراسم اظهار کرد: با نگرش به تاریخ چند قرن اخیر کشورمان، دوران ۸ سال دفاع مقدس از لحاظ روحیه وطن‌پرستی و جانفشانی برای دفاع و حفظ خاک وطن بی‌بدیل است.

وی افزود: در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی، کلیه آحاد مردم از قشر‌های گوناگون جامعه و با سنین مختلف در جبهه‌های حق علیه باطل جهت دفاع از انقلاب اسلامی حضور یافتند.

مسعود امامی یگانه تصریح کرد: مادران شهدا نقشی اساسی و مهمی را ایفا کردند، این مادران بزرگوار و والا مقام با روی گشاده، فرزندان خود را جهت دفاع از کیان انقلاب اسلامی به جبهه‌های جنگ اعزام می‌کردند.

فرماندار شهرستان اردبیل بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر ۵۰ سال به شکل ویژه در کلیه حوزه‌ها برای بیان و انتقال مفاهیم و ارزش‌های ۸ سال دفاع مقدس تلاش کنیم بازهم کم است، این سخن مدبرانه رهبر معظم انقلاب نشان از ارزش‌های بی‌پایان دفاع مقدس دارد.

آثار برتر به جشنواره ملی راه یافتند

علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز اظهار کرد: در بخش داستان کوتاه ۱۴۸ اثر از ۷۰ نویسنده و در بخش شعر ۱۲۰ اثر از ۶۲ شاعر استان برای هنرواره حبیب ارسال شد که ۵ اثر برگزیده شده و تعدادی از این آثار فاخر به جشنواره ملی راه یافت که تا پایان سال‌جاری این جشنواره ملی برگزار خواهد شد.

وی گفت: جشنواره خاطره‌نویسی فرزندان روح‌الله، مختص فرزندان و نوادگان شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که ۱۴۰ اثر به این جشنواره ارسال شد که طی دو مرحله داوری نهایتا ۳ اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی گردید.

حاتم رسولی، دبیر اجرایی هنرواره حبیب نیز بیان کرد: طبق بیانیه هیئت داوران آثار برگزیده در بخش شعر سعید اقبالی با اثر بخش الفبای ایثار از اردبیل، علی سعادتخانی با اثر عجب عطر خوشی از شهرستان نیر، الیاس شیرعلی‌زاده با اثر بزرگ مرد کوچک از خلخال، صابر قره‌داغلو با اثر ماه بی‌سنگر از اردبیل و محمد منافی با اثر کودکان بی‌فردا از خلخال معرفی شدند.

وی افزود: در بخش داستان کوتاه ترکی خدیجه سلمانی با اثر قره گؤز از اردبیل و فاطمه عزتی با اثر بیرنجی زیارت از خلخال معرفی شدند و در بخش داستان فارسی نیز لیلا خلیفه سقا با اثر خدا هوای ماهی‌ها را دارد از اردبیل و توران قربانی صادق با اثر ترس خورده از اردبیل برگزیده شد و در بخش کودک و نوجوان نیز محمدمهدی عیوضی با اثر اویون اکبر از اردبیل آثار برتر معرفی شدند.

رسولی گفت: به زودی آثار برتر بخش‌های نواهای حماسی و پوستر نیز مشخص و معرفی خواهند شد.

ارسال نظرات