رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی:

افزایش مشارکت مردم در انتخابات مهمترین اصل است/شعب اخذ رای انتخابات ۱۴۰۰ در فضای باز پیش‌بینی شوند

اکرمی، گفت: آن چیزی که در این انتخابات برای همه اصل مهم است افزایش مشارکت مردم است که این مسئله در حوزه‌های روستایی باید بیشتر موردتوجه باشد و حتی یک رأی هم در روستاها بر روی زمین نماند.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۴۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی،بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی امروز در ستاد انتخابات استان مرکزی، گفت: آن چیزی که در این انتخابات برای همه اصل مهم است افزایش مشارکت مردم است که این مسئله در حوزه‌های روستایی باید بیشتر موردتوجه باشد و حتی یک رأی هم در روستاها بر روی زمین نماند.

اکرمی اظهار کرد: در خصوص اخذ رأی در حریم شهرها و روستاها و کارگاه‌های مرزی در روستاها آن چیزی که در انتخابات گذشته به شکل روال انجام می‌شده باید در این انتخابات هم در دستور کار قرار گیرد و این مسئله نباید به مشارکت مردم ذره‌ای آسیب وارد کند.

وی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی یک مسئله بسیار مهم است و شعب اخذ رأی باید در فضای باز باشند چراکه خردادماه نگرانی برای نامساعد شدن هوا وجود ندارد و تا جایی که امکان دارد پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت و حساسیت زیاد انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: در خصوص شعب اخذ رأی سیار نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی هستیم که با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و وجود راه‌های روستایی کمیته پشتیبانی باید تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ کند.

اکرمی افزود: ثبت‌نام شوراهای اسلامی تا حد ممکن باید به شکل غیرحضوری باشد اما با توجه به اینکه ارائه مدارک به شکل حضوری انجام می‌شود باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی با دقت رعایت شوند و به‌هیچ‌عنوان نباید تجمعی صورت پذیرد.

معاون سیاسی استانداری مرکزی بیان کرد: برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری تنها یک لیست واحد معتمدین به شورای نگهبان ارائه می‌شود و فرمانداران موظف هستند لیست را با دقت تهیه و در اسرع وقت ارسال کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پرشور برگزار شدن انتخابات بنای ارزیابی بخشداران در مناطق روستایی فعال بودن شوراها و میزان مشارکت مردم در انتخابات است که از امروز برای این مسئله باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

اکرمی بیان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌ها اصل کار برگزاری انتخابات پرشور است و همه باید به این مسئله توجه داشته باشند و با کمترین هزینه بیشترین استفاده و خدمات انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی یادآور شد: طبق قانون همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند امکانات لازم برای برگزاری انتخابات را فراهم کنند و در صورت نیاز در اختیار ستاد انتخابات بگذارند و لذا همه دستگاه‌ها باید در این خصوص مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: تأمین اقلام بهداشتی و مواد صد عفونی کننده در شعب اخذ رأی نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است و از امروز باید نیازهای هر شعب و مناطقی به‌خوبی بررسی و تأمین شود.

اکرمی گفت: مانورهای انتخابات به جهت آمادگی برای برگزاری انتخاباتی پرشور و بدون مشکل برنامه‌ریزی‌شده و همه باید در این مانورها مشارکت داشته باشند و در هر مانوری شهرستان‌ها ارزیابی خواهند شد و رده‌بندی می‌شوند.

معاون سیاسی استانداری مرکزی بیان کرد: در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال جاری فرآیند ثبت‌نام از داوطلبین شوراهای اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور در استان مرکزی از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ شروع و تا پایان وقت اداری سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه سال ۹۹ در کلیه فرمانداری‌های استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایل، وب سایت و دفاتر پیشخوان دولت و به صورت غیر حضوری در فرمانداری ها است که در هر ۳ روش کد رهگیری به افراد داوطلب ارائه می شود و نشان دهنده موفقیت در مرحله اول ثبت نام است و اما روش چهارم که کمتر توصیه می کنیم به شکل حضوری است که در ساعات اداری در فرمانداری ها انجام خواهد شد.

اکرمی افزود: مدارك مورد نياز جهت ثبت نام به شرح زير است؛ ارائه اصل گواهي عدم سوءپيشينه كه از تاريخ صدور آن بيش از سه ماه نگذشته باشد؛ اصل شناسنامه عکس‌دار و تصوير كليه صفحات آن؛ اصل كارت ملي و تصوير آن؛اصل كارت پايان خدمت نظام‌وظیفه يا كارت معافيت دائم يا مدركي دال بر مشخص بودن وضعيت خدمت وظيفه عمومي و تصوير آن براي مردان؛یک قطعه عکس ۴ × ۳ جديد؛ ارائه اصل و یک نسخه تصوير مدرک تحصیلی معتبر فوق‌دیپلم يا معادل آن براي داوطلبان شوراي شهرهاي تا بیست هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت؛ اصل و تصوير گواهي پذيرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛اصل و تصوير مدرك معتبر ايثارگري (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداري از امتياز يك مقطع تحصيلي بالاتر است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: كساني كه سابقه‌ی یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه‌ی انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات