خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با همکاری مردم، استفاده از ماسک در خوزستان به بیش از ۸۲ درصد رسید.
کد خبر: ۹۳۲۵۳۸۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرنگار بسیج، فرهاد ابول نژادیان عصر امروز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای خوزستان در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان‌های استان خوزستان و شمار مراجعه‌کنندگان، بیان کرد: در روز گذشته، تقریباً دو هزار و ۲۰۰ نفر به بیمارستان‌های این استان مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه ۳۰۷ نفر بستری شدند، افزود: از این تعداد، جواب تست ۱۸۸ نفر مثبت و به کرونا مبتلا شده بودند اما بقیه بیماران مشکوک به کرونا هستند.

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۶۲ مرکز بهداشت منتخب در استان خوزستان به بیماران ارائه خدمات درمانی می‌دهند.

ابول نژادیان خبر داد: همچنین در شبانه‌روز گذشته، به طور تقریبی چهار هزار نفر به این مراکز بهداشتی مراجعه و خدمات درمانی لازم را دریافت کردند.

وی در ادامه شیب ابتلاء به کرونا در استان خوزستان را افزایشی بیان کرد و گفت: این شیب در سه هفته گذشته، افزایشی و صعودی بود اما از آن زمان با اعمال محدودیت‌های اعمال شده این شیب نسبتاً کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز توضیح داد: تقریباً سه هفته پیش میزان ابتلاء آوری هر بیمار کرونایی، ۱.۵۹ صدم بود یعنی هر بیمار می‌تواند ۱۵۹ نفر را مبتلا می‌کند؛ همچنین در دو هفته گذشته این عدد، به ۱.۳۴ رسید؛ یعنی هر بیمار می‌تواند ۱۳۴ نفر دیگر را مبتلا می‌کند اما بعد از یک هفته این عدد به ۱.۲۳ رسیده است یعنی هر بیمار می‌تواند ۱۲۳ نفر را مبتلا می‌کند.

ابول نژادیان بیان کرد: تا زمانی که آر تی به کمتر از یک نرسد، کماکان روند صعودی و افزایشی ابتلاء به کرونا در استان خوزستان وجود خواهد داشت.

بنا به گفته وی، میزان استفاده از ماسک در خوزستان به بیش از ۸۲ درصد رسیده و پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تأکید کرد: ما نیز در این شرایط نگران وضعیت معیشت اصناف و بازاریان هستیم اما آنچه مهم است، سلامت و جان مردم است و از همه درخواست می‌شود بیش‌ازپیش پروتکل‌های بهداشتی را انجام دهند چرا که بیمارستان‌های استان خوزستان در وضعیت سختی قرار دارد.

ابول نژادیان با بیان اینکه کنترل میزان بیماران ورودی و خروجی و تخت‌های بیمارستانی، تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد که کسی پشت در آی سی یو بماند و در این راستا ظرفیت تخت‌ها را افزایش دادیم اما این ظرفیت محدود است.

به گزارش خبرنگار بسیج، آر تی نمودار و فرمول پزشکی است که بر اساس آن هر بیمار مبتلا به کرونا می‌تواند صد نفر را به این بیماری درگیر کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها