خبرهای داغ:

هنر سینما به راستی یکی از گسترده‌ترین و مهم‌ترین انواع هنر است

شاهرود_رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود به همراه دست اندرکاران برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، با شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر شاهرود دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۳۲۵۴۳۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود به همراه دست اندرکاران برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، با شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر شاهرود دیدار و گفتگو کردند.
رضامهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در این نشست گفت: هنر سینما به راستی یکی از گسترده‌ترین و مهم‌ترین انواع هنر است.
وی افزود: سینما را اهل فن، یک رسانه می‌دانند که بر فناوری روز دنیا متکی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: امروزه سینما را تحت عنوان صنعت سینما نیز می‌شناسیم و یکی از پایه‌های اقتصادی برای هر کشور محسوب می‌شود.
مهدیان اظهار کرد: سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در استان‌های مختلف کشور از جمله سمنان برگزار شد و در این استان شهر شاهرود برای اولین بار میزبان فیلم‌های این جشنواره بود.
وی بیان کرد: جشنواره فیلم فجر با هماهنگی ستاد کرونا و وزارت بهداشت فقط در شهر‌های آبی و زرد و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد و در فاصله بین دو سانس سالن‌ها ضد عفونی و تهویه هوا در آن‌ها صورت می‌گرفت.
در ادامه شهردار شاهرود گفت: توسعه فرهنگی، پویایی و رشد مدیریت شهری در گرو انسجام همراهی و همدلی دستگاه‌های همسو می‌باشد.
علیرضا حاجی محمدعلی، نوید خرید بلیط برای تمامی کارکنان شهرداری در جهت حمایت از حوزه سینما، عنوان داشت: سینما تجلی صوت تصویر است و یکی از شاخصه‌های شناخت فرهنگ هر کشور محسوب می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به این که پایه و اساس توسعه پایدار فرهنگی در جوامع شهری برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی برای ارتقای فرهنگ و اخلاق شهروندان است گفت: ارتباطات خوب مدیریت شهری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شاهرود باعث حمایت از ناشران و حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری در شهر شده است.
وی ضمن بیان این مطلب که اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در شهری غیر از مرکز استان نشان از توانمندی‌های مدیران این مجموعه دارد، افزود: مدیریت شهری با ارائه طرح‌های مرتبط با توسعه فرهنگ شهروندی در راستای فراهم آوردن ابزار‌های توسعه پایدار فرهنگی اجتماعی و اقتصادی گام برمیدارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهرود گفت: سینما به عنوان یک فعالیت جمعی می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد فرهنگ اجتماعی داشته باشد.
سید حبیب الله میرابوالحسنی افزود: به همین دلیل توسعه سالن‌های سینما علاوه بر رشد اقتصادی رشد اجتماعی هم به دنبال دارد پس برای سرپا ماندن سینما باید ادارات مختلف ورود و حمایت کنند.
وحید الدین وحید نیا، نایب رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه تبلیغات در سینمای ایران در جهت ارتقاء اقتصاد این هنر و صنعت نقش بسزایی دارد و این مهم از تاریخ ظهور سینما و در ایران به اشکال مختلف وجود داشته است گفت: ارگان‌های مختلف با تبلیغات سینما می‌توانند در راستای حمایت از این حوزه گام بلندی را بردارند.
درپایان از سینماداران و برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر در شهرستان شاهرود توسط رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار و شورای اسلامی شهر شاهرود تجلیل شد.
 
هنر سینما به راستی یکی از گسترده‌ترین و مهم‌ترین انواع هنر است
ارسال نظرات
پر بیننده ها