خبرهای داغ:
نمایش بغض شیرین اثری از بهرام میرزایى کارگردان دفاع مقدس در استان فارس در جشنواره تئاتر سنگر ویژه گروه‌های تئاتر نیرو‌هایی مسلح جمهوری اسلامی ایران خوش درخشید.
کد خبر: ۹۳۲۵۴۷۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاري بسيج از فارس، بهرام میرزایى کارگردان نمایش بغض شیرین شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره تئاتر سنگر ویژه گروه‌های تئاتر نیرو‌هایی مسلح جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: نمایش بغض شیرین زندگی نامه پهلوان شهید سید نور دین حسینی بکتری از نیرو‌های زبده ارتش را روایت می‌کند که این اثر به صورت مونالوگ در زمان بحران کرونا تولید شد.

وى با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانستیم این اثر را به صورت حضوری برگزار کنیم، اما در این حال سعی کردیم تا حد امکان این اثر دیده شود، افزود: این نمایش تاکنون در 4 جشنواره شرکت و در هر 4 جشنواره دیده شده است.

این کارگردان هنر نمایشى با اشاره به اینکه ما هدفمان از ساخت زندگی نامه شهدا شرکت در جشنواره و جایزه گرفتن نیست، معرفی شهید به جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان را از مهمترین اهداف این اثر و فعالیت برشمرد.

میرزایى با بیان اینکه نمایش بغض شیرین در جشنواره ملی سنگر در 2 بخش طراحی صحنه و بخش بازیگری مقام نخست را کسب و جزء آثار برگزیده معرفی شود، ابراز کرد: زهرا راعی بازیگر نقش اول و زهرا میرزایی به عنوان طراح صحنه در جشنواره سنگر مقام نخست را را به خود اختصاص دادند.

این کارگردان دفاع مقدس یادآور شد: اثر بغض شیرین پیش از این در جشنواره منطقه‌ای سنگر که بین 5 استان فارس، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خوزستان، بوشهر برگزار شد جزء اثر منتخب جشنواره منطقه‌ انتخاب شد.

وى با اشاره به فعالیت‌ها و آثار تولیده شده از سوی گروه مهنا، اظهار کرد: گروه مردمی مهنا تا کنون 4 اثر نمایشی از جمله مهنا زندگینامه پهلوان شهید عباس دوران، اثر خیابانی با عنوان دربند که به آزادی‌های اجتماعی می‌پرداخت، اثر پل کارون زندگینامه شهید شاهرخ زرقام و اثر چهارم نمایش بغض شیرین بود که به زندگینامه شهید سید نور دین حسینی بکتری پرداخته، تولید کرده است.

سرهنگ محمود سزاوار رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس نیز از حضور 86 گروه نمایشی در این رویداد فرهنگی و هنری خبر داد و افزود: حضور این گروه‌های نمایشی از یگان‌های نیرو‌های مسلح در این رخداد فرهنگی و هنری نشان دهنده اهتمام مجموعه نیرو‌های مسلح به مسئله فرهنگ و هنر به ویژه با موضوع دفاع مقدس است.

وی به سطح کیفی آثار ارائه شده به جشنواره سنگر اشاره کرد و افزود: هنرمندان نیرو‌های مسلح در این دوره از جشنوره تلاش کردند تا گوشه‌هایی از حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس را باز آفرینی کنند.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس تاکید کرد: بدون تردید هنر تئاتر جایگاه بسیار مهمی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال مفاهیم و ارزش‌های جاودان این دوران افتخار آمیز را دارد. مفاهیم با ارزشی، چون ایثار، فداکاری، مقاومت و شجاعت با زبان هنر برای مخاطبین جذاب‌تر و اثرگذارتر است.

سرهنگ سزاوار گفت: امروز یکی از وظایف مهم همه ما در بخش‌های مختلف حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و این که ما بتوانیم به درستی این ارزش‌ها را به مخاطبان به ویژه نسل امروز و جوانان عزیز منتقل کنیم تا آن‌ها با دیدن و شنیدن این حماسه‌های بزرگ احساس افتخار و غرور کنند.

در این مراسم از چهار خانواده‌ معظم و پیشکسوت تئاتر نیرو‌های مسلح تجلیل به عمل آمد، همچنین از مدیران هنری نیرو‌های مسلح بابک شهریاری، سیامک موحدی، مسعود ملکوتی‌نیا و غلامرضا جمالی به پاس خدمات و همکاری‌هایشان در برگزاری جشنواره تقدیر شد.

جشنواره تئاتر سنگر در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری با حضور 86 گروه از سراسر کشور برگزار شد و از 86 گروه شرکت کننده، 30 گروه از نیروی انتظامی، 30 گروه از سپاه، 24 گروه از ارتش و 2 گروه از وزارت دفاع با هم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها